piątek, 22 października 2010

1242 - Mieszko II Otyły po uzupełnieniu węglowodanów chciał wrócić do walki z Tatarami, ale tych już w Polsce nie było. Niepocieszony zjadł chałwę.

1. Gdzie stoi ta rzeźba?
2. [pozakonkursowo] Jak się nazywa, co przedstawia i kto ją wyrzeźbił?
3. O jakiej ulicy mowa w podpowiedzi II? Jak się ta ulica nazywała za PRL-u?

H_Piotr.

Podpowiedź I (22 X, 19:30) Prawy brzeg Wisły.

Podpowiedź II (23 X, 11:30) Po drugiej stronie ulicy jest widok dość nietypowy - krzyż z kapliczką pośród bloków:


Fannaberia odgadła i dostaje pukiel perłowych włosów.

16 komentarzy:

  1. 1. Stoi w krzakach
    2. Nosi tytuł "TAXI!" i przedstawia leworęczną Bukę zatrzymującą taksówkę (widok zza pleców Buki). Niestety nie wiem, kto jest autorem :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem to jest orzełek. Pchnie mi jakąś uczelnią... okolica Pola Mokotowskiego?

    OdpowiedzUsuń
  3. Morze ożełek :)
    Z dala od wszelkich uczelni - przynajmniej od takich, o których wiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Buka jest ubrana tak, jak członkowie zespołu Omega w latach 70-tych?
    http://www.vinylrecords.ch/O/Omega/Skyrover/IMG_5160.jpg

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak! Zdecydowanie tak! A z innej beczki... czy jest to gdzieś na Ochocie? Bo tak mi się kojarzy ochoczo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie też ochoczo, dlatego pomyślałam o kampusie. Ale jeśli nie_tam. Hm.

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja tak bardziej na zachód - Szczęśliwice jakieś, albo co.

    OdpowiedzUsuń
  8. według mnie, to artystyczna synteza "figi", "faka" i "gestu Kozakiewicza".

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie w pobliżu Lennona i domków fińskich, zaraz obok Trasy Łazienkowskiej?

    OdpowiedzUsuń
  10. kapliczka znajduje sie na rogu Fieldorfa i Bora Komorowskiego...

    OdpowiedzUsuń
  11. a, jeśli tam, to może dzieło przedstawia "Polskie Skrzydła" albo "Brygadę Pościgową"?
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fannaberio - Tak, to tam! A jak się te ulice nazywały za PRL-u?

    Erze - Pewnie to najbardziej prawdopodobna wersja, ale i tak mi się bardziej podoba propozycja Miałkotki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ulice nazywały sie..odpowiednio:Bieruta i Zawadzkiego...

    OdpowiedzUsuń