środa, 13 października 2010

zagadka 1207

zagadka zasadniczo dla Marcina, ale niech zgaduje, kto chce.

wspaniały rocznik.
gdzie są drzwi, które do niego prowadzą?



podpowiedź (19.37)
to naprawdę nietrudne. przyjrzyjcie się, co widać na zdjęciu.
co tam jest poza znamienną dla niektóych datą? no, no... co to może być...
tak, tak. śmiało. to to!

dopowiedź (20.19)
naturalnie, jest to szeroko pojęta Starówka. a data na drzwiach - w tym przypadku - wydaje się dość przypadkowa względem całości.

podpowiedź (8.28) tymczasem, z drugiej strony...

dopowiedź (17.09) cholera, nie sprecyzowałem, a teraz myślę, że ktoś się mógł zasugerować:
to nie są TE SAME drzwi z dwóch stron. to są dwie strony obiektu, którego fragmenty są na zdjęciach. sorry, Gregory.
 



nie mogę się doczekać, kiedy rozerwę wasze tchórzliwe ciała na strzępy (18.56): jakie ceglane obiekty mamy na Starówce, poza barbakanem z murami, katedrą i kawałkami Zamku?


Hrabia Piotr się domyślił!
w nagrodę piosenka.  
nie, nie z 1975, chociaż i w muzyce był to wcale niezły rocznik, ale o 1975.




40 komentarzy:

  1. Ja nie mam pojęcia, ale to na pewno nie Forum.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dworzec Centralny też nie!
    niestety, nie odsłonięto warstw aż tak zabytkowych przy okazji czyszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja to gdzieś widziałem na Starówce... tylko mam wżwanwg

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak sądząc ze wzornictwa, to chyba 1975 BC ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. circa 1975, to chyba Zamek, bo Starówka jest starsza...

    OdpowiedzUsuń
  6. Na Zamku byłoby raczej napisane "1974" - ukończenie stanu surowego.

    OdpowiedzUsuń
  7. wszyscy dość dobrze kompinujecie.
    ale zagadka jest łatwiejsza, niż się Wam zdawa.

    OdpowiedzUsuń
  8. To nie jest tatuaż na moich plecach.

    OdpowiedzUsuń
  9. dobry ceglany strzał!
    ale jeszcze niecelny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest taka galeria sztuki między Barbakanem, a wyltem ul. Wąski Dunej (duzo bliżej jednak Barbakanu). Może to to?

    Ja dojrzałem na jednej z cegieł napis "Breslauer Ziegelei A.D. 1275"

    OdpowiedzUsuń
  11. Marcinie:
    http://www.kooltattoos.com/wp-content/uploads/2009/06/funny-back-tattoo1.jpg

    OdpowiedzUsuń
  12. barbakan, to był krok w dobrą stronę. a teraz znów przekombinowane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przekombinowane... Jeśli Barbakan jest dobrym strzałem, ale niecelnym, to próbowałem celować obok.

    Jest to Brabakan czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  14. dobrym, w sposobie myślenia :-)
    nie jest to barbakan, ale coś dość podobnie charakterystycznego.

    OdpowiedzUsuń
  15. Któraś baszta murów obronnych?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. A, podpowiedź... To może jest katedra jakoś z tyłu?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale chyba nie most gotycki na placu Zmkowym, bo zdaje się w 1975 roku jeszcze go nie odkopano ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie.
    lecz czym nie pisał, że t u data wydaje się przypadkowa?

    OdpowiedzUsuń
  20. No, jestem w kropce. Podpowiedzi mnie dziwnie nie naprowadzają. Jak dziecko we mgle. Może jakąś informacją, jest, że to coś ma dwie strony i jest do nich dostęp. Forteca?

    OdpowiedzUsuń
  21. dwie? zasadniczo, cztery.
    czy teraz łatwiej, czy trudniej?

    :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świat ma cztery strony, więc to gdzieś na świecie :)

    Ale jeśli mówimy o konkretach, to i Rynek Starego Miasta ma cztery strony.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. No i właściwie tak sobie myślę, że to nawet na pewno jest kościół NMP na Nowym Mieście.

    OdpowiedzUsuń
  25. no.
    (polskie "no")

    a gdzie, jaki myślisz, znajdują się owe drzwi?

    OdpowiedzUsuń
  26. Te pierwsze? Może w przejściu bramnym pod wieżą albo tuż obok?

    OdpowiedzUsuń
  27. no!
    te pierwsze - to pierwsze. czyli pod samiuśką wieżą.

    no i co, takie trudne było???

    OdpowiedzUsuń
  28. Było na tyle trudne, że nie zgadniesz, po czym zgadłem :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A co do piosenki - bardzo ją lubię, mam z nią zaiązane miłe wspomnienia. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie, choć ją też brałem pod uwagę. Ale nie po niej. Te cegły (a nawet i drzwi) wydawały mi się takie... nijakie jakby mogły być niemal wszędzie. A elementem, który mnie naprowadził na dobry trop, jest...

    OdpowiedzUsuń
  31. wycieraczka? nieee...
    wzorek na dźwiach?
    główne ufundował Cech Krawców (czy jak mu tam), to może i boczne od jednego zamachu?

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie po drzwiach (o czym ju napisałem) i nie po wycieraczce :)
    Co więc zostało?

    OdpowiedzUsuń
  33. Coś na zdjęciu podpowiedziowym, co nie jest ceglaną ścianą, kutymi drzwiami, miotłą ani wycieraczką. Co to takiego?

    Przyznam, że samego mnie rozśmieszyło, że poznałem miejsce akurat po tym.

    OdpowiedzUsuń
  34. miałem na myśłi tę podpowiedż: "jakie ceglane obiekty mamy na Starówce, poza barbakanem z murami, katedrą i kawałkami Zamku?"

    bo chyba niewiele zostawia możliwości. Stara Prochownia i... chyba już nic. ;-)

    ale jeśli mówisz, że to ze zdjęcia, to albo nawierzchnia (?), albo kształt cokołu, który sobie skojarzyłeś.

    OdpowiedzUsuń
  35. Chodnik! Chodnik, panie. Charakterystyczne płytki chodnikowe. Były, jak widać, bardziej charakterystyczne, niż gotycka ceglana ściana.

    OdpowiedzUsuń