piątek, 17 września 2010

zagadka 1077 Henryk IV korzy się w Canossie

gdzie można to zoczyć?




no co jest? do roboty!
może mam Wam jeszcze dać mapę z zaznaczonym adresem, co?

znawcy pomników (?) do dzieła. który stoi tam, gdzie nie stał, bo na jego miejscu stoi inny, a on stoi nieopodal?

(19.IX 14.35) widoczna scenka jest na 100% religijna, zatem pomnik, z którego pochodzi nie przedstawia żołnierzy radzieckich.

(19.IX 17.45) jeśli się nie zmobilizujecie, zagadka spadnie z pierwszej strony, zostanie zapomniana, a cenne nagrody przepadną!

Fannaberia rozpykła zagadkę! A zatem dla Niej - fanfary, funkowe fanfary.

11 komentarzy:

  1. "Jeżely Pan pozwoly, spszyjemnoszczom"

    No co ja mam poradzić, że nigdy w życiu tego nie widziałem?

    OdpowiedzUsuń
  2. no właśnie, ja też nie...
    więc nie wiem, jak jeszcze podpowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  3. A więc robiłeś zdjęcie z zamkniętymi oczyma? To muszę przyznać, że masz wprawę.

    OdpowiedzUsuń
  4. miałem otwarte, ale odwróciłem wzrok

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomnik Żołnierzy Radzieckich w Parku Skaryszewskim stoi tam, gdzie nie stał, bo na jego miejscu stoi inny (popiersie Paderewskiego), a on stoi nieopodal (w głebi głównej alei parku).
    I co Pan na to?

    OdpowiedzUsuń
  6. to bardzo być może, prosz Pani.
    aczkolwiek płaskorzeźba z zagadki słabo pasuje do Paderewskiego, a jeszcze mniej do Żołnierzy Radzieckich.
    patrz podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomnik św.Klemensa...Rynek Nowego Miasta...

    OdpowiedzUsuń
  8. Należą się Fannaberii takie przepiękne fanfary.

    OdpowiedzUsuń
  9. to ja funkowo sie kołysząc wspomne jeszcze, ze płaska rzeźba owa przedstawia ww. świętego przeprawiajacego sie na drugi brzeg Wisły z dziecmi ocalalymi z rzezi Pragi 1794 roku....

    OdpowiedzUsuń
  10. o.
    a więc jeszcze większe fanfary dla Fannaberii!

    OdpowiedzUsuń