poniedziałek, 27 września 2010

Zagadka nr 1137. - Jedno wiertło się złamało, a drugie zginęło z placu budowy.

Kiedy indziej i gdzie indziej ta zagadka juz była... Osoby obdarzone dobrą pamięcią mają więc ułatwione zadanie. Dlatego tez tym razem utrudnienie - nie tylko "gdzie", czy "co", ale i "kto zaprojektował" i "kiedy". H_Piotr.

Podpowiedź I (28 IX, 22:10) Ten sam architekt zaprojektował budynek na rogu Nowego Światu i Świętokrzyskiej (zwany ponoć równiez "Domem pod Orłami"). A lata projektu i budowy mozna łatwo zgadnąć - strzelić.
Podpowiedź II (29 IX, 11:20) Architekt ten projektował równiez pewien kościół w Poznaniu, pewien charakterystyczny element Targów Poznańskich, gmach muzeum w Krakowie i jeden z sarkofagów w Katedrze św. Jana w Warszawie oraz gmach PKO w Warszawie.

er odgadł gdzie i co, a MichalJ kto i kiedy. Dla Was brawa, a dla wszystkich - polski utwór.

20 komentarzy:

  1. ja to tam akurat takiej zagadki nie pamiętam.
    wiem, co to i gdzie to, ale nie wiem kto i kiedy dokładnie to zaprojektował. nawet nie mam pomysłu gdzie to sprawdzić (chyba żeby poftygować się i spytać, he).
    więc nie mogę odpowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  2. @ erze (przez małe "e"), zapytaj Era (przez duże "E") albo panią Leśniakowską. w celu uzyskania odpowiedzi na trzecie i czwarte pytanie. Zawsze też możesz odpowiedzieć na razie tylko na dwa pierwsze.

    @ Miałktku - Nie Mokotów.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mam tego tomu w domu.
    i to będzie ITB przy Al. AL.

    OdpowiedzUsuń
  4. A! To w takim razie jest "późne" Śródmieście, czyli prawie Mokotów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. erze - Tak!

    Miałkotku - Fajne sformułowanie: późne Śródmieście :)

    OdpowiedzUsuń
  6. er'ze - skoro piszesz "nie mam tego tomu w domu", to znaczy, że z grubsza WIESZ, kiedy ten dom zbudowano, bo tomy są chronolgiczne. Napisz, co Ci się wydaje, na temat lat budowy.

    OdpowiedzUsuń
  7. phi? Gomułka? późny Gomułka? e nie. Gierek. seventies.

    OdpowiedzUsuń
  8. a może jednak Wiesław?
    te w morde tarczownice... tak jakoś nie pasują do brązowego garnituru i dępopodobnych fornirów.

    OdpowiedzUsuń
  9. i dla kogo późne, dla tego późne. dla innych pierwsze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiadomo! Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :), a "późnego" sama nie wymyśliłam. Spodobało mi się sformułowanie "Późne żółte" (światło na skrzyżowaniu) ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie też jest to raczej "wczesne" Śródmieście, ewentualnie "późny" Mokotów :)

    Nie Wiesław, a Bolesław.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie to się na oko kojarzy z czasami budowy powiedzmy kina Stolica. A Leśniakowską i tak mam tylko "przedwojenną".

    OdpowiedzUsuń
  13. A propos kina Stolica, to wczoraj się dowiedziałam, że kina W-Z już nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  14. ho, ho,
    takie to leciwe?
    no, no.

    OdpowiedzUsuń