"Polityka ochrony zabytków nowoczesności" - spotkanie z Barbarą Jezierską wykład: 1 października (piątek), godz. 18.00 miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul. Kruczkowskiego 3B
Spotkanie dotyczy warszawskiej polityki ochrony zabytków architektury XX wieku. Barbara Jezierska pełni funkcję Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Z wykształcenia jest architektem, przez wiele lat pracowała również jako urzędnik samorządowy.
"Wystawa średnicowa" Architektura warszawskiej średnicowej linii kolejowej autorstwa Arseniusza Romanowicza, Piotra Szymaniaka i współpracowników otwarcie wystawy: 1 października (piątek), godz. 19.00 miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul. Kruczkowskiego 3B
"Stacje warszawskiej linii średnicowej" wycieczka: 3 października (niedziela), godz. 12.15 spotkanie: przy pawilonie przystanku kolejowego Warszawa Ochota przewodnik: Hubert Trammer (Politechnika Lubelska, Wydział Budownictwa i Architektury) Wycieczka po stacjach i przystankach warszawskiej linii średnicowej, towarzysząca "Wystawie średnicowej" prezentowanej w klubokawiarni Warszawa Powiśle. Uczestnicy proszeni są o zabranie biletu czasowego ZTM (dobowego, 3-dniowego, 7-dniowego, miesięcznego lub kwartalnego). Liczba miejsc ograniczona, zapisy pod adresem: zapisy@warszawawbudowie.pl
"Dachy linii średnicowej" - wykład Piotra Smarzewskiego wykład: 3 października (niedziela), godz. 19.00 miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul. Kruczkowskiego 3B Wykład o konstrukcji dachów na dworcach i przystankach linii średnicowej. Piotr Smarzewski jest pracownikiem Politechniki Lubelskiej na Wydziale Budownictwa i Architektury.
"Wystawa średnicowa" Architektura warszawskiej średnicowej linii kolejowej autorstwa Arseniusza Romanowicza, Piotra Szymaniaka i współpracowników wystawa: 1–31 października
miejsce ekspozycji : przystanek Warszawa Powiśle - górny pawilon i przejście wiodące z peronów na dół otwarcie wyst miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul. Kruczkowskiego 3B awy: 1 października (piątek), godz. 19.00 Przecinająca centrum Warszawy kolejowa linia średnicowa to nie tylko ciąg komunikacyjny, ale także szlak dzieł architektury przyciągających uwagę jej koneserów z Polski i z zagranicy. Zrealizowane między końcem lat 50. i połową lat 70. stacje i przystanki kolejowe łączą osoby architektów Arseniusza Romanowicza i Piotra Szymaniaka, którzy w 1946 roku wygrali konkurs na projekt Dworca Centralnego, a potem przez lata pracowali nad jego kolejnymi wersjami, projektami innych stacji, a także nad systemem obsługi kolejowej Warszawy opartym na rozbudowie istniejącej od lat 30. linii średnicowej. kuratorzy: Hubert Trammer, Tomasz Fudala aranżacja wystawy: Małgorzata Kuciewicz opracowanie graficzne, badania archiwalne: Błażej Pindor współpraca kuratorska: Maria Filcek
O, widzę że Huberta już na stałe wyekspediowano do Lublina. Ale ponoć czasem jeszcze coś prowadzi w Wawie. Żalił się na Masie na Autyzm, że strasznie w rozjazdach tu i tam. Co ciekawe dyplom robił z urbanistyki i co jeszcze ciekawsze robił pękną analizę włączenia kolejki podmiejskiej pod bilet miejski(czyli to co mamy obecnie) :) Szkoda, że w niedzielę chyba będę gdzieś rowerować.
Ale na piątkowe imprezy na Powiślu chętnie dotrę :)
1. Blog został stworzony w celu miłego spędzenia wolnego czasu - postarajmy się, by ten czas był rzeczywiście przyjemny.
2. Blog jest otwarty dla wszystkich chętnych, którzy chcą go współtworzyć. Proszę pisać na: fenomenwarszawy (małpa) gmail (kropka) com. Szczególnie mile widziane są osoby, które juz dały się poznać w internecie jako miłośnicy Warszawy i warszawskich zagadek.
2. Zagadki mogą być fotograficzne typu "gdzie to jest", ale też np. "skąd to zostało zrobione", "co tu się nie zgadza" itp itd, jak również mogą tez być niefotograficzne. Wszystko zależy od Waszej fantazji. Odpowiedni poziom trudności zagadek wyjdzie "w praniu".
3. Nie ma zasady "kto odgadł poprzednią, ten daje następną". Następną może dać kazdy, kto akurat ma dobry pomysł.
4. Nie ma zasady "dajemy następną dopiero, gdy poprzednia jest odgadnięta", jednak w granicach rozsądku. Nie musimy wrzucać 20 nowych zagadek, gdy 20 poprzednich nie jest jeszcze odgadniętych.
5. Wrzucając zagadkę nadajemy jej kolejny numer poprzedzony literą "X" (aby w spisie zagadek łatwiej było znaleźć te jeszcze nieodgadnięte). Odpowiedzi (lub domysły) wpisujemy w komentarzach do posta z zagadką.
6. Wszelkie podpowiedzi (fotopodpowiedzi) autor zagadki umieszcza w poście z zagadką poprzez jego edycję.
7. Po odgadnięciu zagadki, autor edytuje post zagadkowy kasując literę "X" z tytułu i wpisując na jego końcu "Odgadnięte przez ...", jednak bez wpisywania prawidłowej odpowiedzi - ona i tak jest we wpisach.
8. Proszę nie wrzucać zagadek zbyt "detalicznych", elementów powtarzalnych, ani miejsc, do których by się dostać, trzeba przejść przez jakies domofony, ochroniarzy itp. Zagadki generalnie powinny dotyczyć Warszawy, natomiast jeśli ktoś bardzo chce wrzucić zagadkę z najbliższych okolic Warszawy, to proszę bardzo, jednak jest proszony o zaznaczenie tego, że jest to zagadka podwarszawska. Proszony jest też o to, by zagadka ta była ciut łatwiejsza, bo tereny podwarszawskie znamy mniej.
9. Jak coś jeszcze mi przyjdzie do głowy, to dopiszę.
"Polityka ochrony zabytków nowoczesności" - spotkanie z Barbarą Jezierską
OdpowiedzUsuńwykład: 1 października (piątek), godz. 18.00
miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul. Kruczkowskiego 3B
Spotkanie dotyczy warszawskiej polityki ochrony zabytków architektury XX
wieku. Barbara Jezierska pełni funkcję Mazowieckiego Wojewódzkiego
Konserwatora Zabytków. Z wykształcenia jest architektem, przez wiele lat
pracowała również jako urzędnik samorządowy.
"Wystawa średnicowa"
Architektura warszawskiej średnicowej linii kolejowej autorstwa
Arseniusza Romanowicza, Piotra Szymaniaka i współpracowników
otwarcie wystawy: 1 października (piątek), godz. 19.00
miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul. Kruczkowskiego 3B
"Stacje warszawskiej linii średnicowej"
wycieczka: 3 października (niedziela), godz. 12.15
spotkanie: przy pawilonie przystanku kolejowego Warszawa Ochota
przewodnik: Hubert Trammer (Politechnika Lubelska, Wydział Budownictwa i
Architektury)
Wycieczka po stacjach i przystankach warszawskiej linii średnicowej,
towarzysząca "Wystawie średnicowej" prezentowanej w klubokawiarni
Warszawa Powiśle. Uczestnicy proszeni są o zabranie biletu czasowego ZTM
(dobowego, 3-dniowego, 7-dniowego, miesięcznego lub kwartalnego).
Liczba miejsc ograniczona, zapisy pod adresem: zapisy@warszawawbudowie.pl
"Dachy linii średnicowej" - wykład Piotra Smarzewskiego
wykład: 3 października (niedziela), godz. 19.00
miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul. Kruczkowskiego 3B
Wykład o konstrukcji dachów na dworcach i przystankach linii
średnicowej. Piotr Smarzewski jest pracownikiem Politechniki Lubelskiej
na Wydziale Budownictwa i Architektury.
"Wystawa średnicowa"
Architektura warszawskiej średnicowej linii kolejowej autorstwa
Arseniusza Romanowicza, Piotra Szymaniaka i współpracowników
wystawa: 1–31 października
miejsce ekspozycji : przystanek Warszawa Powiśle - górny pawilon i
przejście wiodące z peronów na dół
otwarcie wyst miejsce: klubokawiarnia Warszawa Powiśle, ul.
Kruczkowskiego 3B awy: 1 października (piątek), godz. 19.00
Przecinająca centrum Warszawy kolejowa linia średnicowa to nie tylko
ciąg komunikacyjny, ale także szlak dzieł architektury przyciągających
uwagę jej koneserów z Polski i z zagranicy. Zrealizowane między końcem
lat 50. i połową lat 70. stacje i przystanki kolejowe łączą osoby
architektów Arseniusza Romanowicza i Piotra Szymaniaka, którzy w 1946
roku wygrali konkurs na projekt Dworca Centralnego, a potem przez lata
pracowali nad jego kolejnymi wersjami, projektami innych stacji, a także
nad systemem obsługi kolejowej Warszawy opartym na rozbudowie
istniejącej od lat 30. linii średnicowej.
kuratorzy: Hubert Trammer, Tomasz Fudala
aranżacja wystawy: Małgorzata Kuciewicz
opracowanie graficzne, badania archiwalne: Błażej Pindor
współpraca kuratorska: Maria Filcek
O, widzę że Huberta już na stałe wyekspediowano do Lublina. Ale ponoć czasem jeszcze coś prowadzi w Wawie. Żalił się na Masie na Autyzm, że strasznie w rozjazdach tu i tam. Co ciekawe dyplom robił z urbanistyki i co jeszcze ciekawsze robił pękną analizę włączenia kolejki podmiejskiej pod bilet miejski(czyli to co mamy obecnie) :) Szkoda, że w niedzielę chyba będę gdzieś rowerować.
OdpowiedzUsuńAle na piątkowe imprezy na Powiślu chętnie dotrę :)
ja pewnie też dotrę
OdpowiedzUsuńA ja nie dotrę, bo idę na koncert wyjącej pani.
OdpowiedzUsuń