czwartek, 16 września 2010

Zagadka nr 1072. - Normanowie podbijają Palermo.

Zbliża się zima. Zagadka filmowo-kadrowa:

Gdzie to:
1. 0:46, 1:48
2. 1:30, 1:38, 6:16
3. 1:53, 5:02
4. 5:10
5. 5:20
6. 5:33 [sam nie wiem]
7. 5:42, 6:20, 7:54
8. 5:50
9. 5:57
10. 6:07
11. 6:33 [sam nie wiem]
12. 6:47
13. 6:59
14. 7:07
15. 7:21 [sam nie wiem]
16. 8:06
17. 8:23, 8:50
18. 8:30
19. 9:01 [sam nie wiem]

Ciepło pozdrawiam,
H_Piotr.

Odgadli:
1. Marcin
2. Marcin
3. Miałkotek
4. Marcin
5. Miałkotek
6. [sam nie wiem]
7. Miałkotek
8. Marcin
9. Miałkotek
10.
11. [sam nie wiem]
12. Miałkotek (po podpowiedzi)
13. Miałkotek
14. Marcin
15. [sam nie wiedziałem] Miałkotek przekonała mnie, ze odpowiedziała poprawnie!.
16. Miałkotek
17. Marcin
18. Marcin
19. [sam nie wiem]

Podpowiedź do punktu 12: Pamiętajcie, skąd ruszał wóz z reporterami. Warto tez przyjrzeć sie oknom budynku w 6:58.

Uznaję z dniem 23 IX zagadkę za odgadniętą - wielkie gratulacje za wytrwałość dla Miałkotki i Marcina (odgadli w stosunku 8:7)! Brawo! W nagrodę dostajecie jeszcze jedną kronikę filmową! Miłego oglądania!

Odpowiedź na numer 10 podaję w ostatnim komentarzu, zaś numery 6, 11 i 19 pozostaną owiane tajemnicą...

37 komentarzy:

  1. 1. Broniewskiego na wysokości Parku Olszyna?
    2. Krucza między Piękną a Wilczą?
    3. Broniewskiego po parzystej stronie, bloki bodaj 20-22?

    Tyle na razie

    OdpowiedzUsuń
  2. 4. Gdzieś przy Pl. Wilsona - Słowackiego może na odcinku Pl. Wilsona/Stołeczna?
    5.Nie wiem, o który moment chodzi, bo na 5:50 jest cięcie, ale przedtem jest Świętokrzyska a potem Dworzec Centralny


    ...

    12. Kojarzy mi się z osiedlem Aleje Jerozolimskie Zachodnie, względnie z nowszymi wówczas osiedlami Woli typu Miedziana

    13.Hmmmm gdzieś przy Trasie Łazienkowskiej?

    14.Pajac

    cdn

    OdpowiedzUsuń
  3. ad.14 konkretnie od Alej Jerozolimskich bo widać Dw. Śródmieście.

    16. Yyy Plac Grundwaldzki?

    17. Plac Wszystkich Konstytucji

    18. Świercz...darności.

    OdpowiedzUsuń
  4. ad. 3 Broniewskiego 1:53 na wysokości Duracza patrząc w stronę Chomiczówki, 5:30 na wysokości Elbląskiej. I tutaj dykteryjka: Zima stulecia w 1979 roku była zaprawdę siarczysta. Krążyła nawet historia, że na Broniewskiego przy Elbląskiej pękła rura i woda tak szybko zamarzła, że jakiś samochód utknął tam w lodzie po osie aż do roztopów. Myślałam, że to urban legend, ale na tym filmie widać ten samochód. Piotrze jesteś wielki, że wyszukałeś takie cudo!
    7. Świętokrzyska
    8. Dworzec Centralny od Al. Jerozolimskich/Emilii Plater
    9. Stołeczna pl. Grunwaldzki w stronę Hali Marymonckiej
    16. Mickiewicza/Zajączka w stronę pl. Komuny Paryskiej (jest rok 1979 jakby co :))) )

    OdpowiedzUsuń
  5. Aha, i potwierdzam 1, 14 i 17 Marcina :)

    OdpowiedzUsuń
  6. 1. 0:46, 1:48 - Tak Marcinie, ul. Broniewskiego

    2. 1:30, 1:38, 6:16 - Tak Marcinie, ul. Krucza

    3. 1:53, 5:02 - Marcinie, nie do końca tam. Miałkotku, tak! Dokładnie tam.

    4. 5:10 - Tak Marcinie, Słowackiego. Nie żebym bezpośrednio rozpoznał to miejsce, ale to jedyne, które zostało drogą eliminacji.

    5. 5:20

    6. 5:33 [sam nie wiem]

    7. 5:42, 6:20, 7:54 - Tak Miałkotku, ale gdzie dokładnie? Wszak Świętokrzyska sięga od ul. Kopernika aż do ronda imienia Organizacji Narodów Zjednoczonych.

    8. 5:50 - Tak Marcinie, chociaż odpowiadałeś na nr 5. to jednak 5:50 to było pytanie nr 8, którego ja jeszcze nie zadałem, a które brzmi "Ile godzin przepracowała w czynie społecznym Służba Zdrowia?" Jest to rzeczywiście Dworzec Centralny. Miałkotku - tak, od tej strony!

    9. 5:57 - Tak Miałkotku

    10. 6:07

    11. 6:33 [sam nie wiem]

    12. 6:47 - Nie Marcinie.

    13. 6:59 - Nie Marcinie. Przyjrzyj się jednak uważnie numerowi 12 i 13 i wyciągnij odpowiednie wnioski (albo ktoś, kto szybciej niż Marcin wyciąga wnioski i/lub ma szybszy internet).

    14. 7:07 - Tak Marcinie, ale uszczegółów. Z której strony? (to coś, jak w Twojej zagadce niedawnej)

    15. 7:21 [sam nie wiem]

    16. 8:06 - Nie Marcinie. Tak Miałkotku!

    17. 8:23, 8:50 - Tak Marcinie.

    18. 8:30 - Zasadniczo tak Marcinie, ale musisz podać dokładniej, bo jak wszak wiemy, Świerczdarności sięga od ul. Naczelnikowskiej na Targówku Przemysłowym do ul. Młynarskiej na Młynowie.

    19. 9:01 [sam nie wiem]

    OdpowiedzUsuń
  7. 5:42 Świętokrzyska na wysokości NBP w stronę Wisły
    6:20 pl. Powstańców Warszawy w stronę Marszałkowskiej
    8:07 patrz 5:42 tyle, że kamera zmierza dziarsko w stronę gmachu Ministerstwa Finansów

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałkotku:
    tak,
    tak,
    tak - z tym, że mowa chyba o 7:54?

    OdpowiedzUsuń
  9. 14 uszczegółowiłem już powyżej. Filmowane z Alej Jerozolimskich, z wysokości numeru mniej więcej 55, bo po prawej widać Dworzec Śródmieście a za nim w tle wystaje jeden z punktowców Ściany Wschodniej.

    18. Mam wrażenie, że to odcinek Świerczewskiego między Placem Dzierżyńskiego a Juliana Marchlewskiego. Ta strona, gdzie jest Zbór Kalwiński. Tylko go nie widać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, tak! Tyle numerków, można się pogubić :)
    ad. 18 Świerczewskiego tuż za placem Dzierżyńskiego patrząc w stronę Marchlewskiego. Zdaje mi się, że drzewiej był w tym miejscu przystanek tramwajowy w stronę Pragi, tak na wysokości księgarni z jednej, a sklepu monopolowego z drugiej strony. Księgarnię pamiętam dobrze, ale skąd ten sklep tak mi się wrył?

    OdpowiedzUsuń
  11. 12. Na bank Ochota, ale nie mogę rozpoznać. Myślałam, że może Niemcewicza od Al. Jerozolimskich do Grójeckiej, ale złotówkki bym za to niedała.
    13. Towarowa na wysokości Dworca Głównego widok w stronę Grójeckiej/Al. Jerozolimskich

    OdpowiedzUsuń
  12. 5. Tak! Podjazd Belwederskiej pod skarpę.
    12. Nie. Nie Ochota.
    13. Krążysz dobrze (dobre osiedle), ale sądzę, że to widok na to osiedle z innej strony...

    OdpowiedzUsuń
  13. 15. Rondo Babka. Pan się rozkraczył na przystanku autobusowym w stronę centrum, a następnie ciągną go Okopową wedle tramwaju linii 5 w stronę Cmentarza Powązkowskiego.

    OdpowiedzUsuń
  14. 13. Rzeczywiście, jakby pl. Zawiszy z miejsca gdzie obecnie stoi hotel Sobieski. Wszystko przez ten śnieg.
    12. Widziałam na bank. Chyba nie zasnę, dopóki sobie nie przypomnę. Wrrr!

    OdpowiedzUsuń
  15. A jesli uda mi się zasnąc, to będzie mi się śnił ten biurowiec w szczerym polu z numeru 6.

    OdpowiedzUsuń
  16. 12. Miłych snów :)
    13. Osiedle "Aleje Jerozolimskie", owszem, ale według mnie z drugiej strony, a mianowicie od strony Dworca Zachodniego.
    15. Muszę Ci uwierzyć na słowo, bo ten kadr NIC mi nie mówi.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzień przy garach. Ja pierdziu! Dobrze, że już po wszystkim. Do tego ja też smarczę i charczę, więc na nowe zagadki już nie mam siły. Pocyzeluję zatem niniejszą.
    13. Upieram się, że są to bloki osiedla "Aleje Jerozolimskie" widziane od wschodu (od strony pl. Zawiszy). Ja nawet byłam skłonna zgodzić się z Twoim punktem widzenia, ale gapię się na Zumi, gapię i nie widzę możliwości, by z Alej między pl. Zawiszy i Dw. Zachodnim ten blok było widać pod takim kątem. Na tym odcinku blok powinien stać prostopadle, czyli powinno być widać ścianę szczytową z lewej strony. Na ujęciu widzę od lewej: blok lub kawałek bloku - prześwit i duży blok od frontu lekko z ukosa. Gdyby ten duży, to był ten drugi, to co by to było to małe po lewej? Ojej! Aż się boję czytać, to co napisałam. Może zmierzę temperaturę :-|?

    OdpowiedzUsuń
  18. Temperatura w normie, ale chyba bredzę. Dla rozjaśnienia maligny wyprodukowałam obrazek wizualizujący moje koncepcje https://doc-0s-b4-docs.googleusercontent.com/docs/secure/n26tmid0re1t7b4glqcs2jeh25tle9k8/k6kgl2gf08q5sta3hl7hbk45k7kf86h4/1284832800000/07789295361080835557/07789295361080835557/0B01X0SGPxzacOWIyYWU4NDgtOWRmNy00ZTY3LTlmYjgtZmRjYzA3NGU5ODcw?nonce=lrd1n3eljjccs&user=07789295361080835557&hash=8mootegagjusjd8v9irdadog92ldqmer. Wycofuję się z lokalizacji na Towarowej, bo brakuje mi barierek oddzielających przystanki tramwajowe od jezdni. Ale nie potrafię wybrać, która lokalizacja jest poprawna. Ujęcie jest zbyt krótkie, a stopklatka rozmazana. Poprawna oczywiście moim zdaniem, bo oczywiście mogę sę mylić.
    Takich bloków, jak ten widoczny, jest niestety więcej i mogłyby to być na przykład dwa u wylotu Barskiej. Dziś nie dam rady :-(
    A 15 jestem pewna na 1000%, mogę przeprowadzić szczegółowy wywód, ale offline, żeby nie zanudzać :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hmmm. Adres obrazka - prawie cztery linijki tajemniczego szyfru. To ja już może się pożegnam...

    OdpowiedzUsuń
  20. Do takich linkow polecam to:
    http://tnij.org/

    OdpowiedzUsuń
  21. o, wielkie dzięki! Przyda się.
    ad. 13 Jak się porządnie wyspałam i obejrzałam kronikę z dźwiękiem wyszło mi, że autobus ciągną na Kleszczową, czyli jednak jest to widok z Jerozolimskich w stronę centrum. Nie, żebym się chciała podlizywać, po prostu lubię tak zagadkę rozwiązać do spodu.
    ad. 12 Zastrzelcie mnie. Mam wrażenie, że to widziałam, ale nie mogę skojarzyć nic poza Ochotą, którą to nie jest.
    ad. 6 Od początku ten samotny biurowiec w połowie ijęcia kojarzy mi się z biurowcem Unitra Cemat (Wólczyńska 133), który podobnie wygląda, jak się na niego patrzy z okolic Aspekt/kościoła pw. Marii Magdaleny. Ale to raczej nie to, bo takich blokó jak te na początku ujęcia tam nie było i nie ma, i hala na końcu ujęcia też chyba nie występuje.
    Reszta zupełnie nic mi nie mówi, a Rondo Babka może Marcin mógłby potwierdzić, albo i nie potwierdzić realizując sesję do "Wczoraj i dziś" :) Jakby co, to plan sytuacyjny znajduje się tutaj: http://tnij.org/mapkababka

    OdpowiedzUsuń
  22. 6. Może po prostu ten punkt pozostanie nieodgadniony po wsze czasy?
    12. Strzelam tylko korkiem od szampana :) Daję podpowiedź (w poście).
    13. Cieszę się, że się ze ną zgodziłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Miałkotku, ten samotny biurowiec przy Wólczyńskiej jeszcze w latach osiemdziesiątych miał formę niedokończonego szkieletu, pamiętam że bardzo długo powstawał. Ale na tym filmiku nie widać dokładnie, także może być to i on.

    Babka Radosława to może być, ale może i nie, dla mnie musi być jakiś punkt zaczepienia.

    OdpowiedzUsuń
  24. Aha, przyjrzałem się temu 15. - tak, to faktycznie może być Babka Radosława, tylko teraz moje pytanie jest takie: czy to za tym panem to teren, obecnie zasłonięty przez gustownego "Czarnego Kota"?

    OdpowiedzUsuń
  25. No dobrze. Wydusiłeś to ze mnie ;)
    12. Stuk-puk w okieneczko: Chełmska w stronę Dolnej na wysokości numeru 46/48.

    OdpowiedzUsuń
  26. Marcinie, zerknij tutaj http://tnij.org/mapkababka

    OdpowiedzUsuń
  27. Czarny Kot się nie załapał, jest poniżej fotki.

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak, Chełmska!

    Twój link mimo swej krótkości nie otwiera mi się.

    OdpowiedzUsuń
  29. Może Łindołs czuwa i trzeba zamiast "Tak" kliknąć "Nie"?

    OdpowiedzUsuń
  30. Niestety, Internet Explorer wyświetla mi: "Program Internet Explorer nie może wyświetlić witryny sieci Web", a dla odmiany Firefox: "Nieprawidłowe przekierowanie. Firefox wykrył, że serwer przekierowuje żądanie tego zasobu w sposób uniemożliwiający jego ukończenie."

    OdpowiedzUsuń
  31. Yyyy, to pewnie coś skopałam. Wysyłam Ci obrazek mailem.

    OdpowiedzUsuń
  32. Oto działająca linka:
    http://tnij.org/rondobabka
    Mając otwarte okno w zumi z tym, co chcesz, musisz kliknąć na dole na "link do tej strony", skopiować go i wkleić na stronie tnij.org w górne okienko i ewentualnie w dolne wpisać nazwę przyszłej linki. Sprawdzone na IE i Firefoksie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Tak, tak, tylko ta linka była nie do Zumi tylko do pliku graficznego w Dokumentach Google. Może lepiej nie drążmy tematu. Poprawię się :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Dobra, uznaję zagadkę za odgadniętą - wielkie gratulacje za wytrwałość dla Miałkotki i Marcina! Brawo!

    Numer 10 to na moje oko Aleje Ujazdowskie na wysokości Łazienek, zaś numery 6, 11 i 19 pozostaną owiane tajemnicą...

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy można prosić o zbiorcze spisanie w jednym komentarzu wszystkich właściwych odpowiedzi?

    OdpowiedzUsuń
  36. Oczywiście, proszę bardzo:
    1. ul. Broniewskiego od Parku Olszyna w keirunku Piasków
    2. Krucza między Piękną a Wilczą
    3. ul. Broniewskiegood ul. Duracza w kierunku Piasków
    4. ul. Słowackiego między pl. Wilsona, a d. PKS Marymont.
    5. Belwederska koło Belwederu.
    6. (5:32-5:39) wciąż nie wiemy!
    7. Świętokrzyska koło NBP w kierunku Nowego Światu
    8. Dworzec Centralny z Alej Jerozolimskich/E. Plater
    9. Pl. Grunwaldzki, ul. Stołeczna w kierunku Hali Marymonckiej
    10. Aleje Ujazdowskie na wysokości Łazienek Królewskich
    11. (6:33-6"46) Wciąż nie wiemy! A to jest ciekawe, bo tam sporo widać.
    12. ul. Chełmska, okolice ul. Sieleckiej i Stępińskiej, w kierunku ul. Sobieskiego.
    13. Aleje Jerozolimskie koło Dworca Zachodniego w kierunku ul. "Grzymały" Sokołowskiego
    14. PKiN i Dw. Śródmieście z Alej Jerozolimskich/E. Plater
    15. Rondo Babka między wylotem Okopowej i północnym wylotem d. ul. Marchlewskiego
    16. ul. Mickiewicza z wiaduktu nad Dworcem Gdańskim w kierunku ul. Zajączka
    17. Pl. (wtedy jeszcze "jednej") Konstytucji
    18. ówczesna al. Świerczewskiego między ówczesnym placem Dzierżyńskiego, a ówczesną al. Marchlewskiego.
    19. (9:01-9:04) Wciąż nie wiemy!

    Nie ma za co ;)

    OdpowiedzUsuń