poniedziałek, 23 sierpnia 2010

Zagadka 929

Znów bez zdjęć i podobnie, jak poprzednio: w każdym rzędzie jedno z wyrażeń nie pasuje do reszty. Które i dlaczego? Powody, naturalnie, związane z Warszawą - większość zagadek pomnikowa, ale nie wszystkie.


1.Pomnik Syreny (Starówka) - Pomnik Lotnika - Pomnik Syreny (Powiśle) - Kolumna Zygmunta

2.Pius Weloński - Michał Kamieński - Cyprian Godebski - Edward Wittig

3.Hoża - Szustra - Francuska - Gnojna

4.Stefan Starzyński - Ksiądz Skorupka - Maria Konopnicka - Adam Mickiewicz

5.Stanisław Jackowski - Henryk Kuna - Jerzy Jarnuszkiewicz - Olga Niewska


Mimo iż porobiłem spacje, nie chcą się zapisywać, ale sobie jakoś poradzicie chyba.

Michel świetnie sobie radzi i otrzymuje piosenkę z najlepiej obecnie sprzedawanego albumu w Wielkiej Brytanii.

9 komentarzy:

  1. 1. Tylko pomnik Syreny na Powiślu nie zmieniał miejsca postoju.
    2. W Parku Ujazdowskim nie ma rzeźby Godebskiego.
    3. Nie ma piosenki o ulicy Szustra
    4. Wszyscy, poza ks. Skorupką, maja po dwa pomniki.
    5. Rzeźby wszystkich , poza Jarnuszkiewiczem, są w Parku Paderewskiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli lubisz IM to polecam całą płytę, ale uprzedzam, że jest nieco eee eksperymentalna.

    OdpowiedzUsuń
  3. A gdzie Konopnicka ma drugi pomnik?

    OdpowiedzUsuń
  4. Na dziecińcu Domu Chłopa, niewidoczny dla zwykłych śmiertelników.

    OdpowiedzUsuń
  5. Marcin, no weź - jak lubię IM, to to jest jakiś dramat. W weekend przesłuchałem w idioten-markcie (fakt, że nieco po łebkach) i tego się słuchać nie da. Harris zrobił sam chyba tylko jeden numer, a Smithowi chyba coś zaszkodziło, że takie farmazony potworzył. Już poprzednia była cieniutka, ale ta to już ciężki dramat. Sorry za OT ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi się właśnie podoba. Tzn za pierwszym razem miałem przerażenie w oczach i uszach, ale weszła jakoś za trzecim czy czwartym przesłuchem. To nie jest album do słuchania w MM absolutnie, bo średnia trwania każdego utworu to 6-7 minut i mnóstwo naładowane w środku. Ale ponieważ i poprzednia płyta mi się podobała, to dla mnie ta jest jej logiczną kontynuacją. Nienawidzę natomiast płyty jeszcze poprzedniej, Dance Of Death, i wolę wysłuchać całej dyskografii Krystyny Giżowskiej niż DOD jeszcze raz.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przesłuchałem nie tylko początki, bo znam Maidens od samego początku i wiem jak konstruują utwory - no nie wchodzi mi i tyle. Może faktycznie jest kontynuacją poprzedniej, co tłumaczyłoby fakt, że obie mi nie wchodzą ;)
    No dobra, dość OT

    OdpowiedzUsuń