czwartek, 26 sierpnia 2010

Zagadka nr 948.

No dobra, pora zadać zagadkę, bo dawno tego nie robiłem :) Ponieważ mój zasób zdjęć "na zagadki" jest tak obszerny, że nie wiem, co wybrać, uciekam się do wstawienia filmiku z TyRury ;)

Pytanie jest zasadniczo proste: Gdzie ten filmik nakręcono? Szczególnie sceny z:
1. 0'36"
2. 0'53"
3. 1'09"
4. 1'16"
5. 2'13"
6. 2'34"
7. 2'38"
Oczywiście niektóre z tych kadrów powtarzają się również w innych momentach.

Proszę jednak o odpowiedzi dokładne. Nie wystarczy odpowiedź, że to "gdzieś na ulicy X". Wolę raczej taką: "ulica X na skrzyżowaniu z ulicą Y, a w tle widać kawałek ulicy Z, widok w kierunku północno-wschodnim".

No, to pomarudziłem, to teraz filmik:



H_Piotr
PS. Podpowiem, że to nie jest Poznań (ani Garbary-Szare mary, ani Junikowo-Zdrój) :)

Odpowiedzieli prawidłowo:
1. 0'36" - Lavinka, uszczegółowił zaś Marcin
2. 0'53" - Marcin
3. 1'09" - Marcin
4. 1'16" - Wywróżyła z fusów Lavinka, a potwierdził metodą naukową Marcin
5. 2'13" - Marcin
6. 2'34" - Uznajmy, że Lavinka :)
7. 2'38" - Po lekkim nakierowaniu strumienia świadomości Marcin

I tym oto zestawieniem kończymy zagadkę nr 948. Podobała się Wam?

Lavinka i Marcin w nagrodę dostają po bilecie 40-minutowym i mogą pojeździć do woli (a nawet do Woli) ulicami z zagadki - koniecznie tramwajem typu 13N.

37 komentarzy:

  1. 0:36 wygląda na ulicę Broniewskiego na wysokości osiedla Piaski, tramwaj jedzie na północ. Reszty nie doobejrzałam, bo mi komputer muli dziś niemiłosiernie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się Lavinko, a dokładniej? Wszak Piaski to od Al. Armii Krajowej aż do Reymonta (chyba).

    OdpowiedzUsuń
  3. Część kadrów na pewno jest z okolic dzisiejszej trasy toruńskiej(na tym odcinku trasa się nazywa inaczej, nigdy nie pamiętam ja). Na przykład obniżenie terenu - to jest tam, gdzie Billa, supermarket. Elbląska? Jest też widoczne skrzyżowanie z Krasińskiego(O:53). W jakimś kadrze chyba widać mój Wawrzyszew, ale nie dam głowy, szybko to leci. Albo mam omamy i to jest Bródno ;))))

    OdpowiedzUsuń
  4. 0:53 to nie jest Krasińskiego.

    Zgadza się - w jakimś kadrze widać Twój Wawrzyszew. Ale w którym i skąd?

    Nie - Bródna tam nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  5. A obniżenie (czyli 2:34) to jedyne, którego nie jestem pewien w 100%, więc załóżmy, że masz rację i że jest to Broniewskiego róg Elbląskiej. Chyba, że ktoś ma lepszy pomysł?

    OdpowiedzUsuń
  6. 0:36 to odcinek już za pętlą Piaski w kierunku Reymonta. Po prawej widać bloki między Broniewskiego a Starej Baśni.

    0:53 to już bardziej na południe. Przystanek bodaj przy bazarku na Broniewskiego. Nie pamiętam nazwy przystanku.

    2:13 mam wrażenie, że to też przystanek przy bazarku, tylko w stronę północną i widziany z drugiej strony Broniewskiego (bloki Piasków w stronę Reymonta idą)


    2:39 czy to nie ślimacząca się budowa Prymasa Tysiaclecia? Bo pamiętam, że słupy stały na Broniewskiego całe lata.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie Piaski to okolica pętli 19tk(nie wiem czy nadal ma,ale dla tutejszych zawsze nią pozostanie). Kadr jest na północ od Kochanowskiego, tak? Chyba tylko tam tramwaje skręcają tak mocno. Ulica B. jest dość prosta.

    OdpowiedzUsuń
  8. A i w filmie jest jakiś kadr, gdzie tramwaj jedzie w przeciwnym kierunku. BTW nie wiem czy nie na pewno,ale może na filmie widać okno mojej rodziny(parabcia+babcia+mama i rodzeństwo), krótko mieszkali w okolicy. Muszę zapytać madre czy to ten blok czy inny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No właśnie nie jestem pewna tego 0:53.

    OdpowiedzUsuń
  10. Podpatrzyłam jeszcze milion razy i chyba tak. Bazarek. Najważniejszy element zasłania tramwaj. BTW wiecie gdzie można spotkać taki przystanek jak w kadrze? Jeden się zachował, nie przy Broniewskiego, w bocznej uliczce, ale nadal JEST :)

    OdpowiedzUsuń
  11. 0:36 - Marcinie, tak! To tam.
    0:53 - Tak! Przy bazarku, którego wtedy jeszcze nie było ;) Przystanek nazywa się Duracza.
    2:13 - Tak, Marcinie!
    2:39 - Marcinie (już się pewnie spodziewasz, że czwarty raz potwierdzę) Nie, to nie tam. Jako wskazówkę podam, że kadr jest kręcony z jadącego tramwaju, a widać również tory tramwajowe (właściwie to bardziej widać słupy trakcyjne).
    Też dobrze pamiętam słupy z Al. AK (al. prymasa Tysiąclecia to na Woli). Ale jeśli uznajemy, że 2:34 to Elbląska, to znaczy, że w owym czasie tych słupów jeszcze nie było.

    Lavinko - Biorąc pod uwagę, że Broniewskiego jest równoległa do Kochanowskiego, to wszystkie kadry są na północ od Kochanowskiego.
    W 0:53 jest tak, jak napisał Marcin.

    Lavinko - Tak, pętla i bazarek to sam środek Piasków, ale sięgają one od Al.AK do Reymonta. Właśnie ze strony miłościwie nam panującego ZTM-u dowiedziałem się, że teraz kończa tam siedemnastka i "dwójki" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lavinko - Takich przystanków na szczęście jeszcze kilka się ostało. Ja ten typ wiaty nazywam "wiata starsza od świata" :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czyli w 2:39 tramwaj krąży po pętli Piaski pewnie lub po pętli Huta. Nie byłem pewien czy te tory to tramwajowe, czy fragment jakiejś budowy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Marcinie (co do 2:39) dobrze krążysz dookoła "epicentrum" ;) tego zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli to nie jest pętla, to miejsce, w którym z tramwaju widać tory, jeszcze jest przy Nocznickiego, przy skręcie w Wólczyńską. Dalej aż do placu Grunwaldzkiego tramwaj jedzie prosto (skrętu w Reymonta jeszcze nie było).

    OdpowiedzUsuń
  16. 1:09 tramwaj jedzie od strony Reymonta na południe i mija bloki Piasków z prawej strony.

    OdpowiedzUsuń
  17. Aha i jest to odcinek między Reymonta a pętlą Piaski, bo tylko tam jest łuk, widoczny w kadrze.

    OdpowiedzUsuń
  18. 1:16 - męczy mnie ten kadr. Czy to jest moment, gdy tramwaj jadący do Huty, po przejechaniu Reymonta, mija takie poletko, na którym wówczas nie było jeszcze bloków a dziś już są?

    OdpowiedzUsuń
  19. Tzn gdyby spojrzeć w przeciwne okno tramwaju, byłoby widać Renesansową, a tak widać w tle bloki Wawrzyszewa za Wólczyńską.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ewentualnie do 1:16 jeszcze może być tak, że tramwaj jedzie Nocznickiego do Huty a przez okno widać Wawrzyszew. Nie wiem już zresztą, zlewają mi się w głowie te bloki.

    OdpowiedzUsuń
  21. 1:09 - Tak!
    1:16 - Nie. Jedź dalej w stronę Huty. BTW - jaką ulicę? Renesową? :)))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Oczywiście zdążyłeś napisać prawdiłową odpowiedź zanim ja zdążyłem napisać, że poprzednia próba była niepomyślna :) Tak, to widok z Nocznickiego na Wawrzyszew!

    OdpowiedzUsuń
  23. Dalej w stronę Huty to już jest tylko Kasprowicza i pętla Huta, ob. Metro Młociny. Chyba że chodzi Ci o to, że to Nocznickiego, dobijająca do Kasprowicza.

    OdpowiedzUsuń
  24. Aha a ja zdążyłem napisać komentarz, zanim wyświetlił się Twój.

    OdpowiedzUsuń
  25. I daj znać czy Józek doszedł.

    OdpowiedzUsuń
  26. Józek mówi, że już doszedł.

    Co do Nocznickiego - są w filmie dwa kadry, jeden trochę bliżej Wólczyńskiej, drugi przy ul. Kaliszówka. Ale z obu widać Wawrzyszew.

    OdpowiedzUsuń
  27. A, pomyliła mi się Kochanowskiego z przecznicą. No cóż :) Tak to jest jak się zgaduje z głowy a nie zagląda na google maps.

    OdpowiedzUsuń
  28. Można też zajrzeć w paper maps :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo mi się podoba ta zagadka. Szkoda, że spałam kiedy inni ją rozwiązywali. Tramwaj 28BIS pamiętam z autopsji. Jeździłam nim do pętli Żerań, gdyż jeszcze dalej (możliwe, że była to Choszczówka) mieliśmy przez moment działkę. Niestety, bez samochodu jeżdżenie pod Warszawę komunikacją (pod)miejską było zbyt kłopotliwe i zrezygnowaliśmy z niej. Pochopnie, jak dzisiaj sądzę :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Miałkotko, kto rano wstaje, ten zagadkę dostaje. Mi się podobała, bo dotyczyła moich okolic, a tą trasą często jeździłem, choć obecnie częściej po prostu chodzę piechotą wzdłuż Broniewskiego.

    OdpowiedzUsuń
  31. "Mi się podobała, bo dotyczyła moich okolic"

    "Mnie się podobają tylko melodie, które znam. Jak ma mi się podobać piosenka, którą słyszę pierwszy raz w życiu?"

    OdpowiedzUsuń
  32. No, Hrabio, niezupełnie, ale zagadek z północnej Warszawy jest znacznie mniej niż np. z Centrum czy Mokotowa. Nie żebym coś miał do tego, w końcu sam z Żoliborza czy Bielan zadałem niewiele, widocznie teren czeka na dokładniejsze przejrzenie.

    OdpowiedzUsuń
  33. "Razem w walce o równorzędne przedstawienie północnych rubieży Warszawy na >>Warszawskich Zagadkach<<" :)))

    OdpowiedzUsuń
  34. Marcinie, a po której stronie Broniewskiego chadzasz? :))))) A wiecie, że pamiętam jak w miejscu, gdzie jest obecnie buda z rowerami, a w przyszłości ma lecieć dalszy ciąg Broniewskiego, pasły się krowy? Bloki z klipu już były.

    OdpowiedzUsuń
  35. Po tej, po której jest chodnik. Przy ścieżce.

    Ja pamiętam też wieś na swoim osiedlu, po drugiej stronie ulicy: kury, furmanki itp. Aha i po jakimś czasie na Kochanowskiego pamiętam znak zakazu wjazdu dla wozów konnych ;-)

    OdpowiedzUsuń
  36. A po nieparzystej stronie Kochanowskiego biegały jaszczurki i ekshibicjoniści...

    OdpowiedzUsuń