poniedziałek, 15 marca 2010

Lubileuszowa zagadka nr 500.

Nadejszła wielkopomna chwiła - stuknęło nam pół tysiąca zagadek! Dodam, że w niecałe cztery miesiące.

Na tę okazję przygotowałem Wam coś specjalnego (zagadkę, mam nadzieję, trudną):
1. Co to?
2. Gdzie to?
3. Kto to zaprojektował?
4. Kiedy to zbudowano?

Hrabia_Piotr.
PS. Czy nie uważacie, że należałoby ten lubileusz jakoś uczcić?

Er błyskotliwie wytropił moją zmyłkę i rozgadł! Ogłaszam zatem wszem wobec lubileuszową zagadkę nr 500. za rozgadniętą!

15 komentarzy:

  1. Jako ten co odgadł 500-setną zagadkę oczekuję stosownego uhonorowania.
    1.Rzeźby
    2.Na dachu
    3.Architekt
    4.Przed wojną
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie od strony logicznej, to nieprawdy nie napisałeś, więc otrzymujesz w nagrodę 500... metrów chodnika do odśnieżenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie: Chyba Rektorat UW...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli Pałac Kazimierzowski? Nie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeźby na Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej, rok 1902

    OdpowiedzUsuń
  6. sprawdziłam - to byłoby za proste..jednak - ale moim oczkiem to faktycznie budynek Politechniki ale od Polnej, a może się mylę?!

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja wiem, tralala.
    zmyła, zmyła.
    Piotr się wspiął i krzyż zdjął.
    a kościół Św. Krzyża właśnie.
    coś z krzyżem zrobił, łobuzie?!

    OdpowiedzUsuń
  8. aha, autor: Jakub Fontana, druga ćwierć XVIII wieku

    OdpowiedzUsuń
  9. aha, jak uczcić jubileusz? każdy wzniesie toast, czym kto ma?

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak odgadnie, to aż człekowi chce się śpiewać i wesoło się na duszy robi.

    Oczywiście to tam!

    "Tam nawet krzyzyk był, ale jakiś obuz zdjął" Krzyż oraz skrzydła aniołów usunąłem wirtualnie dla niepoznaki za pomocą wielce wyrafinowanego programu do obróbki grafiki rastrowej zwanego Paintem.

    OdpowiedzUsuń
  11. no nie, to są chwyty poniżej krzyża!
    myślałem, żeś zdjął ten fragment fasady, gdy i krzyż zdjęto np. do konserwacji, a skrzydła skryła perspektywa.
    jutro wkleję pałac kultury bez ozdóbek i iglicy, i nikt nie zgadnie co to ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. to "lubileusz"- i ja jestem za jakimś wzbogaceniem naszej strony: np założeniem forum dyskusyjnego:)

    no a adres?!! Krakowskie Przedmieście 3

    a autor to chyba Józef Szymon Bellotti 1679-1696?!

    OdpowiedzUsuń
  13. Er'ze - obiecuję więcej takich rzeczy nie robić bez wyraźnego ostrzeżenia. Ale chyba raz na 500 zagadek można? :)

    OdpowiedzUsuń