niedziela, 10 lipca 2011

1985 Dire Straits - LP Brothers in Arms

jaka historyczna postać ma w Warszawie dwie ulice?* **

jaka postać fikcyjna ma w Warszawie dwie ulice?*


* chodzi o bycie patronem ulicy, oczywiście z wyłączeniem Wesołej

** chyba, nie jestem pewien na 100%, więc zastrzegam,ale tak głosi lokalna i ponadlokalna wieść.


Hrabia ftrafił w dyche!
w nagrodę wesołe videło na lato z zamierzchłej przeszłości.

MichałJ podał inną parę postaci historycznych, więc też może w nagrodę posłuchać nagrody.

8 komentarzy:

  1. ** Ludwik Kondratowicz/Władysław Syrokomla, Jerzy Popiełuszko/ksiądz Jerzy (skwer), Prymas Tysiąclecia/kard. Wyszyński (skwer choć de facto ulica), Stefan Wiechecki (pasaż)/Stefan Wiechecki (skwer) - chyba coś jeszcze by się znalazło...

    OdpowiedzUsuń
  2. * Wołodyjowski/Mały Rycerz

    A jeszcze ** historycznie: Teodor (ob. Tytus Chałubiński)/Berg (ob. Romuald Traugutt)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stefan Starzyński ma rondo i ulicę.

    OdpowiedzUsuń
  4. chodziło mi o ulice! skwery i ronda nie mają adresów (może z wyjątkiem Prymasa, ale parą do niego jest Aleja).
    i, tak, chodziło mi o Syrokomlę/Kondratowicza i Wołodyjowskiego/Małego Rycerza.

    o tej pierwszej parze słyszałem już dawno, ale ponieważ również dawno (a może nigdy?) nie bawiłem na ulicy Syrokomli, nie byłem pewien, czy system informacji wiejskiej nie wywodzi tej nazwy po prostu od jednego z herbów.

    przyznam się, że zagadkę wymyśliłem siedząc dziś w ustronnym miejscu i przeglądając dyżurujący tam plan Warszawy. też tak macie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie, u mnie używa się w wc papieru toaletowego. Plan Warszawy stoi na półce w pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  6. źle mnie zrozumiałeś, Marcinku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze jest Maria Marysieńka.

    OdpowiedzUsuń
  8. słuszne spostrzeżenie!
    poskrobać, może jeszcze jakiś duet wylezie.

    OdpowiedzUsuń