sobota, 9 lipca 2011

Dom Spotkań z Historią - "Budujemy nowy dom" - idźcie koniecznie!!!

Mam nadzieję, że Ojciec Z(a)łożyciel nie obrzuci mnie za ten spam nagraniami Marleny Drozdowskiej, ale naprawdę jestem pod wrażeniem nowej wystawy w Domu Spotkań z Historią na Karowej. Domyślam się, że większość Zagadkowiczów o niej wie, ale po pierwsze może jednak nie wszyscy wiedzą, po drugie - wystawa trwa tylko do końca sierpnia. Niby jeszcze ponad półtora miesiąca, ale czas szybko leci a ponieważ nie ukazał się żaden album ani katalog jej towarzyszący (i obsługa DSH nie wie czy takowy się ukaże) naprawdę warto a nawet trzeba zobaczyć.


Celem ekspozycji jest ukazanie procesu odbudowy stolicy po zniszczeniach wojennych, ale o ile znamy większość zdjęć, prezentujących dźwiganie z gruzów Starówki czy Traktu Królewskiego, to na wystawie można także przekonać się, ile budynków tak naprawdę przetrwało wojnę i doburzono je z zupełnie innych względów niż nadmierne zniszczenia. Wielu zdjęć nigdy wcześniej nie widziałem, a widziałem już sporo, także kto żyw, niech biegnie na Karową. Wstęp wolny.


To mówiłem ja, Jarząbek.


(to nie była reklama, nic mi za to nie zapłacili)

2 komentarze:

  1. Dodam, że warto kilka minut zaplanować na nią. Oprócz zdjęć, lecą zajmujące czas filmy, które warto obejrzeć.
    Na szczęście można je obejrzeć w pozycji poziomej, leżąc na wygodnych poduchach, albo tnąc kawkę w kawiarence obok sali kinowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam, wystawa jest świetna. Warto się tam wybrać w chłodniejszy dzionek, bo ta,m jest duszno i upał.

    OdpowiedzUsuń