niedziela, 9 maja 2010

Zagadka nr 609




Dawno nie było żadnej syrenki, prawda?

Podpowiadam: tam syrenki są dwie i wyglądają tak, między nimi jest napis a pod nimi pewien rysunek.


Podpowiedź nr 2: Obie syrenki znajdują się w ogólnie dostępnej bramie. Nie są duże, ale dobrze je widać. Brama ta nie prowadzi na żadne podwórko. Można wejść z dowolnej strony, obejrzeć syrenki i pewien rysunek pod nimi, napisać "Legia ..." (co niektórzy, niestety czynią), i iść sobie dalej.

Podpowiedź nr 3: gdyby przejść przez tę bramę w jedną ze stron i iść sobie dalej, można trafić do miejsca, gdzie kiedyś stała bardzo znana syrenka, ale teraz stoi gdzie indziej.

AAAAAAAAA!!! Myślałem, że wszyscy je znają i nawet nie zadałem sobie trudu zrobienia większej ilości zdjęć na podpowiedzi!

Aleksandra po ciężkich bojach wygrywa wycieczkę z jednej strony bramy na drugą.

16 komentarzy:

  1. Twoje syrenki są coraz bardziej hardkorowe (ale ja znam jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To na co czekasz z...
    a) rozwiązaniem
    b) wrzuceniem jakiejś do zagadek
    ?

    OdpowiedzUsuń
  3. ad a) Tej akurat nie znam
    ad b) To byłoby zbyt hardkorowe. Powiem tylko tyle: mała syrenka na jednej z licznych tablic pamiątkowych w jednym z zabytkowych kościołów Warszaw :) Sam uważam, że to byłaby przesada.

    OdpowiedzUsuń
  4. a) dam podpowiedź jak wrócę do domu (chyba że ktoś do tej pory rozgadnie)

    b) A daj nawet jako ciekawostkę, przynajmniej się ludziska o syrenkach dowiedzą.

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa, wygląda jak Pan Kleks

    OdpowiedzUsuń
  6. Też mi się skojarzyła z Panem Kleksem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepraszam. Wyobraziłem sobie właśnie Ignacego Jana Paderewskiego z tułowiem syrenki i umarłem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekaj, czekaj, Paderewski z tułowiem syrenki, czy syrenka z tułowiem Paderewskiego?

    Czy to miejsce jest związane z czymś dla dzieci? Ta czcionka tak sugeruje.

    OdpowiedzUsuń
  9. To miejsce dla wszystkich - podpowiedź nr 2 już wpisuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety, dalej nic mi to nie mówi...

    OdpowiedzUsuń
  11. ... ale zaciekawiła mnie ta brama, która nie prowadzi do kamienicy.

    OdpowiedzUsuń
  12. hmm...łatwe to to nie było, ale poszukiwania przyniosły pewien efekt:)

    a jest to...

    na STARYM MIEŚCIE!!!

    a tu dowód:
    http://fotoforum.gazeta.pl/zdjecie/77334,1,0,746,383575.html

    OdpowiedzUsuń
  13. a konkretniej są to 2 syrenki na planie murów miejskich w bramie w międzymurzu...uff...

    OdpowiedzUsuń