poniedziałek, 30 maja 2011

1873. - Pierwsze tramwaje w Gdańsku. W Warszawie jeździły już od siedmiu lat.

Wszyscy znamy nagrobek ostatnich Piastów mazowieckich z Katedry św. Jana (znamy?)

A w którym kościele znajduje się ten oto podwójny nagrobek i kogo przedstawia?
H_Piotr.

PS. Dla ułatwienia dodam, że znaleźć o nim jakiekolwiek informacje w internecie graniczy z cudem, ale na szczęście jest on pod spodem podpisany. Co prawda po łacinie, ale to nie jest chyba wielkie utrudnienie...

Er ma Google'a Turbo i znalazł informację w trymiga. A ja znalazłem tę oto melodię.

10 komentarzy:

  1. nagrobek braci Wolskich (Mikołaja, biskupa i Stanisława, kasztelana sandomierskiego) z katedry.

    nawiasem mówiąc, wpisać w gógle "warszawa nagrobek braci" - obrazek wyskakuje na drugiej pozycji ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze trzeba by wiedzieć, że to bracia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co, pedzie, z których jeden lubił się przebierać za Świętego Mikołaja?

    OdpowiedzUsuń
  4. to Google Turbo to księga "Sztuka Warszawy" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Którą też mam (i przeczytałem w całości), ale nie znam na pamięć na wyrywki.

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz chyba, że ciekawią mnie renesansowe nagrobki (i nie-nagrobki) ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. A, to dlatego tak Cię ciągnęło do Drobina?

    OdpowiedzUsuń
  8. no chiba!
    ale nawet gdyby nie było tam nagrobków, to i tak warto dla samej orkiestry dętej.

    OdpowiedzUsuń
  9. Orkiestra była bardzo dęta, zwłaszcza orkiestrantki.

    OdpowiedzUsuń
  10. zdrowe dziewuchy, co chcesz.

    OdpowiedzUsuń