czwartek, 26 maja 2011

1860 w Królestwie Polskim wychodzi pierwszy znaczek pocztowy. Niestety, nie widnieje na nim logo Bajmu.


Ponieważ nie pamiętam, które z tych orzełków były a które nie, daję fsystkie tsy. Są ponumerowane.

Do odgadnięcia pozostał nr 1 - wolno stojący, w niezbyt odległej okolicy od nr 2 i 3 (krótki spacerek).

To może teraz?

Podpowiedź: Budynek w tle zmienił patrona po 1989. Jest to obiekt użyteczności publicznej.
Podpowiedź 2: budynek ma dość specyficzne położenie względem jezdni.
Podpowiedź 3, bo nie mam siły. Budynek stoi tak centralnie. Bardzo pośrodku, no.

MichalJ rozgadł wszystkie trzy orzełki, jeden po drugim, dawkując sobie tę przyjemność. W nagrodę otrzymuje Trzy korony.

11 komentarzy:

  1. 3 jest z Akademii Teatralnej.

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. z czapki i cyferblatu Wysockiego, ale to nie ten

    OdpowiedzUsuń
  3. MichalJ po raz drugi - TAK.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie będę bił ani zabijał, szczególnie że budynek z tyłu kojarzą chyba wszyscy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muzeum Lenina, znaczy się? i tam stoi coś takiego?

    OdpowiedzUsuń
  6. MichalJ po raz trzeci -sprzedane! Znaczy się, zgadnięte!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, a ja wiedziałem, ale nie mogłem nic dopisać. Cóż za niewypowiedziana katorga... Tym bardziej, że ten orzełek był kiedyś (bardzo dawno) przedmiotem mojej zagadki.

    OdpowiedzUsuń