poniedziałek, 30 maja 2011

1869. - Do Sądu Rejonowego w Krakowie wpłynął anonim informujący o fakcie przetrzymywania od 21 lat w nieludzkich warunkach zakonnicy, Barbary Ubryk

Zasadnicze pytanie nie brzmi "Gdzieto", bo to przecież każden jeden widzi.

Ile widzimy na poniższym zdjęciu przedwojennych budynków?
H_Piotr.

Marcin jest czujny jak Indianin i nie dał się zmylić. Może zatem wybrać się na nocny spacer.
A poza tym, gdy będziecie z wizytą u wujka Googla, sięgnijcie do jego encyklopedii pod hasło "Barbara Ubryk".

19 komentarzy:

  1. Dwa - numery 17 (ten z zaokrągleniami) i 19 (narożny przy Oleandrów).

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście! Zmyłka nieskuteczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a na czym miała polegać zmyłka?
    bo ja myślałem, że tam w oddali majaczy jeszcze jeden senior.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zmyłka miała polegać na tym, że narożny budynek po wojnie przyoblekł formy socrealistyczne. W związku z czym z kamienicy stał się komunistycznym blokiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. SOCrealistyczne? ten po lewej? gdzie?

    OdpowiedzUsuń
  6. Na zdjęciu albo w naturze (tzw. "realu").

    OdpowiedzUsuń
  7. ja się pytam, gdzie Ty widzisz te formy NA budynku :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Możemy zorganizować wyprawę naukową na Marszałkowską 19. Unia Europejska na pewno nam ją dofinansuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. po 4 zeta na głowę, na bilety 20-minutowe? wchodzę w to! nie ma to jak grant.

    OdpowiedzUsuń
  10. A jak wzbogaca "cefałkę" ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie to ona jest ucharakteryzowana na modernizm lat '30, a nie na soccokolwiek...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się nie znam, ale dla mnie to ta narożna to jest pożar w burdelu.

    OdpowiedzUsuń
  13. no więc ja mam te same refleksje co MichałJ.
    ale dla bardzo wielu ludzi, wszystko, co pochodzi z lat 50-tych, to socrealizm...

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla wielu ludzi wszystko, co pochodzi z lat 1945-1989 to socrealizm...

    OdpowiedzUsuń
  15. nawet kaplica w Ronchamps!

    OdpowiedzUsuń
  16. uściślę: Dla wielu ludzi wszystko, co pochodzi z Polski z lat 1945-1989 to socrealizm...

    OdpowiedzUsuń