sobota, 31 lipca 2010

zagadka nr 843



cholera wie, czy już było, czy jeszcze nie było...

ja najmocniej przepraszam, ale zapomnniałem zadać pytanie!
wszak trudno o odpowiedzi, gdy jego brak...
zatem: gdzie znajduje się dom, z którego detal widnieje na zdjęciu?

bonus - do kogo należał?



podpowiedź
(2.VIII.2010 7.39'09''): prawy brzeg

podpowiedź (9.VIII.2010 7.36'14''): pokazywam całość




podpowiedź
(10.VIII.2010 8.27'39''): budynek stoi przy ulicy-nieulicy

podpowiedź (10.VIII.2010 18.40'51''): nomad by wiedział, jeśli by tu zaglądał.


zagadka, której nie chciało się Sznownemu Państwu Wczasowiczom zgadywać (mimo tylu podpowiedzi), w końcu rozwiązana!
Hr. Piotr był blisko, ale w końcu odpowiedź wycisnąłem z Marcina.
dla obydwu w nagrodę wyżej wspomniany koniec.

update:
fannaberia też odszukała odpowiedzi na blogu nomada.

24 komentarze:

  1. Mam jakieś mgliste skojarzenia z okolicami Grochowskiej, ale nie wiem czy podążam we właściwym kierunku...

    OdpowiedzUsuń
  2. względem Tarchomina kierunek jest właściwy, lecz nie jest to Grochowska.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z dużą dozą podobieństwa można napisać, że to Saska Kępa :) Może dom Wedlów? ALe adresu to ja nie pamiętam.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie da się ukryć, Saska Kępa.
    ale gdzie? i czyja to chata, bo nie Wedlów.

    myślałem, że nie będzie trudno, bo choć to nie ikona przedwojennego budownictwa, to charakterystyczny to obiekt i opiewany w licznych publikacjach, klechdach i balladach ludowych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. mam taki typ - Walecznych 21 tam gdzie było przedszkole.
    dom wybudowany około 1937 roku wg. projektu Zygmunta Konrada i Leonarda Kario

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej. obudziłem się.
    ale to nie tam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Być może Elsterska 1, dom Wł. Różyckiego. A poza tym - ładna "pejntowa" krówka.

    OdpowiedzUsuń
  10. no ciepło, ciepło.
    ulica się zgadza.
    ale wystarczy wgóglać "Elsterska 1" by zobaczyć, iż to nie ten dom.

    dzieks za pochwałę krówki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Elsterska 3...Willa Fitelberga...

    OdpowiedzUsuń
  12. i gwoli sprawiedliwosci i uczciwosci...zagadka została rozszyfrowana dzieki Piotrowi z Hrabiów oraz Nomadowi..., ktory na Warszawe patrzy swoim oczkiem;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. No dobra, to Elsterska 3, dom z 1929, za Nomadem powtarzam, że architekt nieznany. Happy now?

    OdpowiedzUsuń
  14. olmost hepi.
    powiedz jeszcze, czyj to był dom.
    nooo? powiedz, powiedz!

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak naprawdę odpowiedzi udzielił Nomad, ja tylko zacytowałem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. niechaj bedzie, ze wycisnąłeś TO z Marcina..;-))

    OdpowiedzUsuń
  17. o, a dlaczego (prawidłowe) odpowiedzi fannaberi uwidoczniły się po czasie?

    OdpowiedzUsuń
  18. Bo jest ustawiona moderacja komentarzy postów starszych, niż 7 dni.

    OdpowiedzUsuń