niedziela, 25 września 2011

2166. - Hanka przekopała się do miejscowości Hanko w Finlandii. Tam wzięto ją za lapońską eskimoskę.

Gdzie to? Co to? Kto i dla kogo zaprojektował?
H_Piotr.

Podpowiedź I (27 IX, 15:15) Zdjęcie jest zmyłkowe, bo dzięki złudzeniu optycznemu dla widza "na żywo" pomieszczenie to wydaje się być kwadratowym, a tylko na tym zdjęciu widać jego prostokątność.
Podpowiedź II (29 IX, 19:10) Inny widok na kopulaka:

Podpowiedź III (30 IX, 20:25) Kolejny kadr z zagadkowego wnętrza:
Podpowiedź IV (1 X, 13:10) Ponieważ skończyły mi się zdjęcia, piszę: Kaplica, ale nie przy kościele.
Podpowiedź V (3 X, 10:10) Tak, jest to kaplica w pałacu. W jednym z najbardziej znanych warszawskich pałaców. Nie w Pałacu Kultury ;)
Podpowiedź VI (!) (4 X, 11:55) Pałac ten znany jest ze swego nietypowego usytuowania.


Cryo i Er dostają dziewięc i pół minuty Muzyki.
No i powiedzcie mi (nie tylko odpowiedziodawcy) tak z ręką na sercu, czy to rzeczywiście było aż takie trudne?

27 komentarzy:

  1. czy należy zakładać, że ot wnętrze sakralne i "staroć" jest rzeczywiście stara, to znaczy starsza od najstarszych starców, czyli ponadstuletnia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Miętą bardziej wnętrza Pekinu przypomina

    OdpowiedzUsuń
  3. no właśnie, takie zakończenie kopuły kopułą (i to szklaną) wydaje się podejrzane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Er - Idzie jesień, niedługo będziesz musiał coraz więcej zakładać. Na razie musu nie ma.

    Staroć jest stara i jest/była sakralna. Podejrzewam, że znasz już prawidłową odpowiedź.

    I am I - Nie PKiN.

    OdpowiedzUsuń
  5. To Ty pierwszy zacząłeś od snucia podejrzeń.

    OdpowiedzUsuń
  6. jeżeli zdjęcie pokazuje stan rzeczywisty, a nie złudzenie, to czy jest zmyłkowe? ;-)
    "dla kogo" - chodzi pewnie o mumię, którą tam zezłomowano, nie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zmyłka o podwójnym dnie.

    Nie wiadomo mi nic o żadnych zwłokach leżących tam lub nieopodal.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dodałem drugą podpowiedź - może pomoże.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodałem trzecią podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  10. takie podpowiedzi to na nic, bo widać, że nikt z tych, co je widzieli, tego nie widział :-)
    potrzebne innego typu - czy to kaplica przy kościele, czy przeciwnie - przy pałacu jakim?

    OdpowiedzUsuń
  11. Dodałem kolejną (czwartą) podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Kaplica" oczywiście :) Już poprawione.

    OdpowiedzUsuń
  13. W prezydenckim nie..ponieważ pod szklanką jest oranżeria

    OdpowiedzUsuń
  14. Onegdaj na Warsaw hadankyyyy...jak napisałem to do tej pory czeka na zatwierdzenie...a zagadka jużżżż dawno jest w archiwum akt nowych..:-[
    ot..Mysiaaa

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przecież to są Łazienki Królewskie...pamięć już zawodzi

    OdpowiedzUsuń
  17. Dodałem S Z Ó S T Ą podpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  18. no nie mów, że Pałac na Wódzie.
    cała spółdzielnia spożywców oczy w słup postawi!

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, to JEST PAŁAC NA WODZIE!

    A Cryo odgadł zanim dodałem szóstą podpowiedź, ale przez to, że zagadka wisiała tak długo (to wasza wina :) musiałem wejść w pulpit nawigacyjny, by zaakceptować ten komentarz, co zrobiłem dopiero teraz (to moja wina). A Er odgadł po szóstej nie wiedząc, że Cryo już odgadł był.

    A TERAZ POPROSZĘ O RESZTĘ ODPOWIEDZI! OD KOGOKOLWIEK!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dominik dla Stanisława Antoniego,
    bo raczej nie Tylman dla Stanisława Herakliusza?

    chyba, że co później? ale dla carów, to wiem, że przebudowano cały zachodni pawilon lądowy na cerkiewkę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie to. Merlini dla SAR-a. I jest to oryginalny oryginał. Jedno z dwóch wnętrz pałacu w ogóle nie zniszczone w czasie wojny - drugim jest rotunda.

    OdpowiedzUsuń
  22. dla mnie było trudne, o tyle, że jak przez mgłę przebija się w mózgu jakaś skądś informacja, że w PnW była jakaś kaplica.
    obiektu oczywiście nigdy nie zwiedzałem, choć w środku byłem - parę razy na koncertach i raz na snobistycznym ślubie. więc nie znam wszystkich i z b. :-)

    tak samo, nie znam zespołu Bodkin. nie tylko, że nie słyszałem ich muzyki, ale nawet samej nazwy. tym chętniej posłucham ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. A czasem projekt kaplicy to nie J.Ch.Kamsetzer?
    Parę lat temu gdzieś to czytałem...
    Jako całość pałacu to razem z Merlinim...88 - 93

    OdpowiedzUsuń