środa, 30 czerwca 2010

Zagadka nr 764.

1. Skąd zrobiłem zdjęcie?
2. Na którym piętrze stałem (dodam, ze na ostatnim piętrze tego budynku)?
3. (dla mocno obeznanych) Jaki film kręcono w tym budynku równiez na ostatnim piętrze? Chodzi o pierwsze i ostatnie sceny. Była to polska komedia.


H_Piotr.

Pobłądzili Rmikke i Mialkotek. Chociaz Mialkotek prawidłowo (aczkolwiek niepewnie) odgadła pewien naroznik.
Strzelił Er! Prawidłową liczbe kondygnacji (nie mylić z liczbą pięter :) podał zaś Maresuav.

A w nagrodę za tak szybkie i piękne odgadniecie, pokażę jeszcze dwa zdjęcia zrobione tamtego wieczoru z zagadkowego budynku:



30 komentarzy:

  1. Ilmet, Jana Pawła II 15,
    pieter toto ma z 15
    i pewnie chodzi o Kilera.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się zdaje, że to raczej punktowiec na Ścianie Wschodniej, ten obok Sezamu. Pięter dużo, dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chodzi Ci o wiezowiec przy rondzie ONZ, vis a vis Ronda1? Nie, to nie on.

    Możliwe, ale to nie on.

    A jakie sceny z "Killera" kręcili w Ilmecie? Ale to i tak nie on.

    OdpowiedzUsuń
  4. No dobra. Szybko poleciałam liczyć piętra. Wyszło 25 - 23 mieszkalne i ze 2 komercyjne na dole. A film - strzelam - "Milion za Laurę".

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałkotek - to też nie on.

    Zdjęcie można kliknąć - powiększa się - można się przyjrzeć, co widać na nim dokładnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Scen kilka kręcili, chyba do obu Kilerów. Na pewno zjazd po schodach w walizce i kilka scen w pomieszczeniach biurowych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mówisz o tym budynku, w którym również nakręcili rozmowę Killera i Lipskiego?

    OdpowiedzUsuń
  8. To NA PEWNO są okolice Ronda ONZ, rozpoznaję róg Pańskiej i Twardej oraz dwa kompleksy przy Łuckiej, I budynek Daewoo, czy jak on się teraz nazywa. Nie Rondo 1, bo widok stamtąd znam.
    W takim razie TelePSA przy Twardej (ten ze skośną windą) mi wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hrabio pomóż! Ja z kolei widzę jak na dłoni róg Próżnej i Zielnej.
    ???

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic nie jest na pewno - ja pół godziny w zagadce nr 761. też byłem czegoś pewien, a okazało się, że to nie tam :)

    Nie jest to wieżowiec TP S.A.

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiększyłem. Hmm.. Daewoo nie jestem już pewien.

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałkotek - Mam potwierdzić lub zaprzeczyć? Nie potwierdzam i nie zaprzeczam.

    Rmikke - A czemu Daewoo nie jesteś pewien?

    OdpowiedzUsuń
  13. to ja se też strzelę - to PASTa, a film - Hydrozagadka.

    OdpowiedzUsuń
  14. nie, cholera, to nie może być PASTa raczej :-))

    OdpowiedzUsuń
  15. I to jest strzał w dziesiątkę!

    Jeszcze tylko napisz, ile ma on pięter.

    OdpowiedzUsuń
  16. To na którym piętrze stałem?

    OdpowiedzUsuń
  17. Nieeee! To niemożliwe! PASTę odrzuciłam od razu, bo mi się wydawało, że nie można z PASTy pyknąć zdjęcia pod takim kątem... Pozabierać by Wam te zoomy i teleobiektywy! I rączki na wysięgniku!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. I obiektywy za-bardzo-szerokokątne też! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. właśnie, ta rączka na wysięgniku! :-))
    dlatego zwątpiłem.
    piętro? cholera wie, ostatnie?

    "Wybudowany był jako ośmiopiętrowy i tyle kondygnacji okien posiada, jednak po II wojnie światowej wnętrza przekształcono tworząc wewnątrz jedenaście pięter."

    OdpowiedzUsuń
  20. A jednak jest to PAST-a. Nie było ani zooma ani teleobiektywu. Właściwie, to gdybyś zobaczyła, jakim aparatem robię zdjęcia, to byś się roześmiała. W użyciu z "profesjonalnych" urządzeń był jedynie statyw.

    OdpowiedzUsuń
  21. Rączka na wysięgniku? Nie, ja tylko ustawiłem statyw na tarasie ostatniej (cofniętej) kondygnacji i "cyknąłem fotę". Czasem się dużo bardziej wysilam i sięgam tam, gdzie wzrok nie sięga, by zrobić ciekawe i nietypowe zdjęcie, a wtedy właśnie nikt tego nie zauważa :)

    Er'ze - To jak? Zdecydowałeś się już jednak, że obstawiasz PAST-ę? Owszem, stałem na ostatnim piętrze. Skoro więc obecnie PAST-a ma jedenaście kondygnacji, to które to było piętro?

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale PASTa stara, czy nowa? W sensie, to coś z bankiem na rogu, czy historyczny budynek PASTy? Nie, żebym chciała te piętra liczyć, ale ciągle się zastanawiam, jak można zrobić TAKIE zdjęcie...

    OdpowiedzUsuń
  23. To coś z bankiem na rogu to biurowiec "Zielna Point" (tfu) i on nie ma nic wspólnego (ani historycznie, ani obecnie) z PAST-ą. Tak zwana "stara PAST-a" to kamienica po lewej od wysokiej ("nowej") PAST-y, czyli ta z kamienną elewacją. I to nie ona. Byłem na szczycie "nowej", wysokiej.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Hmmm, czy obstawiam PASTę...
    czy ja wiem... chyba... TAK!

    to w końcu 11 pięter, czy kondygnacji?
    jeśli pięter - stałeś na 11tym.
    jeśli kondygnacji - stałeś na 10tym.

    OdpowiedzUsuń
  26. 11 kondygnacji, czyli 10 pieter. Stałem na dziesiątym. Oczywiście te 11 kondygnacji nijak ma się do znanych anm "standardów" (w porywach 2.80m). Budynek ma wysokość 51 m dodachu, więc około 16 kondygnacji zwykłego, mieszkalnego bloku.

    OdpowiedzUsuń
  27. E, po pijaku nawet statyw niepotrzebny.

    OdpowiedzUsuń