poniedziałek, 28 czerwca 2010

zagadka nr 761



теперь следующая головоломка.
но она не должна быть очень трудная.
где это?

подсказка (уже на польском языке):
pokochałem ten budynek mijając go niemal codziennie przez szereg lat.
tak samo, jak pokochałem budynek naprzeciwko, za jego szlachetną prostotę.
nie pokochałem jednak budynku obok budynku naprzeciwko, chociaż jest on ikoną stylu ;-)
przynamniej w skali dzielnicy. ale i Warszawy pewnie też.

                                                                     ***

intuicja trafnie podpowiedziała Mokotce, że to Mokotów ;-)
Hrabia Piotr obstawiał słusznie, ale pomylił  w i l l ę  z  d w o r k i e m.
mialkotek uściśliła ostatecznie lokalizację. dlatego główna nagroda - serwis opisany w "Panu Tadeuszu" - należy się jej. Hr. Piotr musi zadowolić się nagrodą pocieszenia: 2 zł.

przy okazji, niech ktoś jeszcze powie - o jakich budynkach mowa w podpowiedzi?
dziękuję, Hrabio.

skończyłem robotę, biere aparat, idę cyknąć sa jaką zagadkę.

36 komentarzy:

  1. to już było może kiedyś?! - czyżby to budynek na rogu Dąbrowskiego i Kazimierzowskiej?

    ja dziś mam pierwszy wolny poranek od
    miesiąca..do roboty dopiero na 12.00..szaleństwo

    OdpowiedzUsuń
  2. gratulacje z okazji wolnego poranka :-)

    co do budynku - to nie ten, ale nie przeczę, że to Twój "rewir" ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mi wygląda na Mokotów, ale mam dwa podobne budynki na oku i nie chcę strzelać.

    OdpowiedzUsuń
  4. hmmm... Narbutta albo Dąbrowskiego ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja obstawiam inne dwie ulice.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm... może być Ursynowska lub Madalińskiego

    OdpowiedzUsuń
  7. e-e.

    to dość charakterystyczny (i bardzo piękny!) budynek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może i się wygłupię, ale (po podpowiedzi) z moich dwóch typów pozostał mi jeden: Puławska róg Dworkowej.

    OdpowiedzUsuń
  9. jesteś pewien co do tej odpowiedzi?
    zastanów się.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, proszę komputER o zaznaczenie tej odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  11. a więc muszę napisać, iż to nie tam.
    ale - znów nie ukrywam - jesteś blisko.
    nawet sam nie wiesz, jak bardzo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. To m oże Willowa, nie Dworkowa...

    OdpowiedzUsuń
  13. taaak... i cóż ta Willowa?

    OdpowiedzUsuń
  14. tzn. - gdzie to dokładnie?

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeju, pomyliłem nazwy ulic! Oczywiście chodziło mi o Puławską róg Willowej - czyli przy aptece, anie przy Dworkowej, czyli przy poczcie!

    Kiedyż ja się wreszcie nauczę tych dwoch nazw?!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bóg (i inni) mi świadkiem, że chciałem od Ciebie wydobyć autopoprawkę.

    cóż.
    mam nadzieję, że teraz wszysko jasne.

    myślałem, że będzie łatwiej. ostatecznie, to dom przy samej Puławskiej (zdjęcie też).
    i to nie w Pyrach!

    OdpowiedzUsuń
  17. :) Tak czułam, że to przejęzyczenie. Puławska 41? W środku fundacja "Damy Radę" i kwiaciarnia?

    OdpowiedzUsuń
  18. eee, nie wiem co jest w środku.
    kwiaciarnia chyba jest. tudzież warsztat grawera.

    OdpowiedzUsuń
  19. Na przeciwko jest kamienica z lat 30-tych, która ma płąskorzeźby (to ta, która Cię urzekła), a obok niej jest kamienica Wedla, która Cię nie urzekła.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fundacja jest na bank. Ma szkaradny szyld, czy jak to nazwać, jeśli dobrze odtwarzam, jadowicie pomarańczowe litery wyklejone na tych przepięknych, skrzynkowych oknach. Centralnie na Puławską.

    OdpowiedzUsuń
  21. Hr. - si.
    mialkotek - aha.

    OdpowiedzUsuń
  22. A od... (chwila namysłu) Willowej budynek stoi obecnie w rusztowaniach. Styropianizacja?

    OdpowiedzUsuń
  23. Hrabio nie strasz, bo pojadę sprawdzać i się (ewentualnie) przykuwać do tych rusztowań.

    OdpowiedzUsuń
  24. przepraszam, zdenerwowałem się.

    OdpowiedzUsuń
  25. Hrabio- renowacja elewacji - na całe szczescie budynek jest zapisany do rejestru zabytków, więc stropianizacje chyba odpadają:)
    Er - ja też mijam ten budynek od wielu lat - niemal codziennie i to żem nie odgadła od razu - to chyba dlatego, żem przeciążona pracą:)
    a co do Twoich podpowiedzi - czyżbyś mówił o miłości do pięknej kamienicy Żurawskiego która stoi przy Puławskiej 24 a?! tam zaraz jest jeszcze "plomba" tez prosta - ale nie na tyle chyba żeby można ją było pokochac:) a Tego luksusowego - tylko z pozoru prostego Żurawskiego sama uwielbiam:)
    i obrzydliwej wilii przy Puławskiej 22 - kto zatwierdził ten projekt?!

    OdpowiedzUsuń
  26. Mokotko, miałem na myśli raczej Puławską 26 (o ile dobry adres znalazłem), czyli dom który nie jest dokładnie na przeciwko tego z zagadki.
    ulga z tą renowacją. mam nadzieję, iż rzetelną pod względem architektoniczno-budowlanym :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. ale mówisz o zaokrąglonej kamienicy na rogu Narbutta?! - tez piękna od Puławskiej zachowały się jeszcze fragmenty starej elewacji ( takie kamienne płyty)
    wiesz nigdy nie wiadomo jak to wyjdzie - u mnie tez był przetarg, kasa z Miasta - a wyszło jak widac -( DOM Wedla) na Puławskiej

    OdpowiedzUsuń
  28. nie, nie, mówię o kamienicy z "protosocrealistycznymi" płaskorzeźbami przy bramie. zaraz obok domu Wedla.
    a co widać po remoncie domu Wedla, co jest nie tak?

    OdpowiedzUsuń
  29. Pojedź i przyjrzyj się. Wygląda gorzej, niż przed "remontem".

    OdpowiedzUsuń
  30. dobra architektura ma to so siebie, że zawsze wygląda lepiej przed remontem.

    OdpowiedzUsuń