wtorek, 1 czerwca 2010

Zagadka nr 699.

Zegar w stylu Art Déco nr 2.
1. Gdzie się ten zegar znajduje?
2. Kto zaprojektował budynek, w którym zegar wisi?
3. Kiedy?
H_Piotr.

Podpowiedź I: Ten budynek juz kiedyś gościł w zagadkowym blogu.

Podpowiedź II: Zegar wisi w hallu i jest tez widoczny (przez szybę) nawet z ulicy. Szersze ujęcie:



Podpowiedź III (4 VI, 9.55): Zegar wisi w hallu gmachu mieszczącego pewien urząd centralny. Do hallu moze wejść kazdy z ulicy, bo na prawo jest wejście do ogólnodostępnego bufetu. Gmach stoi przy jedej z tych ulic, którą często się jeździ, a bardzo rzadko się chodzi pieszo.

Podpowiedź IV (4 VI, 14.20): Zagadkowy budynek zaprojektował ten sam architekt, który zaprojektował Urząd Patentowy.

Epidymis i to (po długich bojach i wizji lokalnej) odgadł!

14 komentarzy:

  1. Wiesz, najgorsze jest to uczucie przebijające z niedostępnych chwilowo zakamarków pamięci mówiące: "Gdzieś to już, cholera, widziałam..."

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, sam tak często mam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli dzisiaj nikt na nic nie odpowie, to jutro rano (tzn. tak gdzieś ok. południa ;) dam kolejną podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja stawiam na Urząd Patentowy RP
    proj. Bohdan Pniewski 1936

    OdpowiedzUsuń
  5. byłem, zobaczyłem, straciłem wątpliwości,gdyż nie chciałem rzucać kolejnego marnego strzału.
    To Ministerstwo Infrastruktury
    Wydział Kolejnictwa
    rok 1948

    OdpowiedzUsuń
  6. Rok się nie zgadza (ani 1948, ani 1947). Gdzieżeś to widział? Podaj adres i architekta z imienia i nazwiska.

    OdpowiedzUsuń
  7. cały czas kojarzyłem ten budynek z Bohdanem Pniewskim, Ty mi tak namieszałeś w głowie :)

    Rudolf Świerczyński
    1929(wtedy rozpoczyna się budowa, być może zaprojektowany wcześniej)
    ul. Chałubińskiego 4/6

    OdpowiedzUsuń
  8. Otóż to, o to mi chodziło. Część przedwojenna Ministerstwa Komunikacji / Transportu / Infrastruktury / Autostrad / Szybkiej Kolei / Różowych Słoni.

    Część przedwojenną zaprojektował Rudolf Świerczyński (ten od Urzędu Patentowego), a powojenną Bohdan Pniewski.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Ty mi tak namieszałeś w głowie :)"

    Po prostu nie prostowałem tego, co sam sobie namieszałeś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No wiem, wiem, ale pozycja 38. na końcu strony
    http://warszawa.sarp.org.pl/pokaz.php?id=1713

    to w takim razie nie chodzi o ten sam urzad, który zaprojektował Świerczyński. To mnie tak zbiło z tropu.

    PS. Szyby były mocno zabrudzone, ale dałem radę, nie wchodziłem już do środka, potwierdzam widać go z zewnątrz.
    Czy rzeczywiście pojawiła się zagadka z tym budynkiem? Na pewno był wpis na Twoim blogu,ale tu nic nie znalazlem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Poz. 38. na liście - Był to projekt konkursowy, ale nie przeznaczony do realizacji - zrealizowano projekt Rudolfa Świerczyńskiego.

    Zagadka też była:
    http://warszawskiezagadki.blogspot.com/2010/01/x-zagadka-nr-258.html
    A wpis na blogu też był:
    http://fenomenwarszawy.blogspot.com/2010/01/paskorzezba-ora-z-gmachu-ministerstwa.html

    OdpowiedzUsuń