niedziela, 2 października 2011

2185. - Kraków Warszawą Małopolski.

Gdzie to? Kto to zaprojektował? Gdzie jest reszta?H_Piotr.
Podpowiedź I (4 X, 1:00) Nieco szerszy kadr:


Podpowiedź II (5 X, 11:05) Bo Marcin jednak tylko strzelał i nie wiadomo, co teraz.




Podpowiedź III (7 X, 20:55) Reszta kraty wyniosła się stąd jeszcze przed I Wojną Światową, sstoi teraz koło innego znanego warszawskiego pałacu (nie Kultury), zaprojektował ją jeden z najbardziej znanych architektów XVIII wieku.

Odgadli partiami Marcin, I am I i Żoliborzanka - dla Was zaproszenie do najdziwniejszego kościoła w Warszawie.

19 komentarzy:

  1. Ze Starówką mi się kojarzy, z Brzozową (ulicą, nie wodą) konkretnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ni jest to tam, choć całkiem niedaleko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kozia to?
    BTW Ktoś tu ostatnio krytykował podpowiedzi, które niewiele dają :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem ta podpowiedź dała wiele, bo po jej dodaniu udzielona została prawidłowa odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dopiszę, bo nie umiem jej znaleźć. Niech kto inny pogrzebie w koziej metaloplastyce (jakby to nie zabrzmiało).

    OdpowiedzUsuń
  6. Tzn. strzelałeś z tą Kozią? A jam myślał, że dokładnie wiesz, o czym mowa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na Koziej to ogrodzenie jest chyba tylko w jednym miejscu - między Muzejem Kalikatury a dupką Prymasowskiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. No, chodzi o dupkę Prymasowskiego. To jak będzie z resztą odpowiedzi?

    OdpowiedzUsuń
  9. E, takie pytania to już nie do mnie - mógłbym pewnie wygóglać, ale niech się któś wykaże wiedzą, której ja nie posiadłem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tzn ja nie strzelałem z Kozią bo mnie faktycznie natchnęło, ale nie potrafię znaleźć, kto to zdiełał.

    OdpowiedzUsuń
  11. Znana (chyba) jest krata sprzed pałacu Prymasowskiego, która teraz stoi gdzie indziej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba nas (a mnie na pewno) przeceniasz. O znikniętej kracie nic nie wiem, kojarzę tylko zniknięty pomnik (Staszica bodajże).

    OdpowiedzUsuń
  13. Autorem krat jest Efraim Schroger, a kraty są obecnie przy Pałacu Kazimierzowskim.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, z tego co wiem, kraty nie zaprojektował Schroeger, ale ten drugi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten drugi to znaczy Zug? Być może, bo po śmierci Schroegera kończył przebudowę Pałacu Prymasowskiego. Moje tajne żródło informacji upiera się jednak przy panu Schoegerze.

    OdpowiedzUsuń
  16. ZUG! A moja pamięć przy Zugu (niestety nie mam jak teraz sprawdzić wiarygodności mojej pamięci).

    OdpowiedzUsuń