środa, 6 kwietnia 2011

1752. Franciszek Bieliński wydał w Otwocku Wielkim dokument dla Ostrowa Wlkp., który powołał pierwszą w Polsce zawodową straż pożarną.

Gdzie stoją te dwie popielnicz... głowice kolumn? Pozakonkursowo, ale byłbym wielce wdzięczny, gdyby ktoś wiedział i powiedział: Skąd pochodzą? H_Piotr.

Podpowiedź I (7 IV, 14:15) Obie głowice kolumn stoją (leżą?) o ok. 1000 m od siebie i o podobną odległość od pewnej kolumny z orłem na szczycie.

Podpowiedź II (8 IV, 13:00) W okolicy stoi znacznie więcej kolumn, które nic nie podpierają.

Podpowiedź III (8 IV, 20:00) Wszystko dzieje się w Śródmieściu.

Podpowiedź IV (9 IV, 9:09) Głowica "dolna" stoi w parku. W zadbanym parku. W zadbanym śródmiejskim parku.

Podpowiedź V (10 IV, 0:30) Niejednokrotnie robiąc zdjęcia do zagadek wręcz potykaliście się o tę głowicę.

Er z Marcinem odgadli (w końcu) tę zagadkę i mogą teraz pośpiewać z Majkelem Dżeksonem.

17 komentarzy:

  1. dawaj podpowiedź, bo nikt nic nie wystęka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyżby jedna była na terenie Królikarni?

    OdpowiedzUsuń
  3. sie bym nie zdziwił, gdyby to były jakie ułomki z soboru z placu Józefa Adolfa Saskiego.
    :-M

    OdpowiedzUsuń
  4. Marcinie - Nie. Chyba myślisz nie o tej kolumnie z orłem, co trzeba :) Kilka ich mamy :)

    Erze - Od tego zacząłem poszukiwania. Przejrzałem chyba wszystkie zdjęcie soboru, jakie mam i niestety nie znalazłem tam podobnych kapiteli. Poza tym, górny jeszcze by pasował, ale dolny wydaje mi się jakiś taki słabszy artystycznie...

    OdpowiedzUsuń
  5. tak, myślałem o tej górnej :-)
    ale czy dysponujesz zdjęciami WNĘTRZA soboru? he?

    Wilanów?
    kolumien z orłem znam sztuk dwie. góra trzy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, dwoma.

    Też nie ta. Więc pewnie ta trzecia... albo czwarta, bo ja znam cztery.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapewne chodzi o kolumnę na Opalińskiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie, ta na Opalińskiego jest piątą ;) z kolumn, które znam.


    Piąta kolumna, he he...

    A odpowiedź jest dużo prostsza, niżby się komukolwiek wydawało.

    OdpowiedzUsuń
  9. czy w Łazienkach jest jakaś kolumna z orłem?
    tyle tam - zwłaczcza teraz - gadżetów ogrodowych, że hej. że nie pamiętam!
    czy to pierwsze zdjęcie to może "Malbork" czyli kościół przy Łazienkowskiej?
    dżast gesing.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, chodziło w podpowiedzi o kolumnę w Łazienkach, tzw. jazdowską!

    Tak, "górna" głowica leży na terenie "Malborka" przy Łazienkowskiej!

    Gud szot!

    A "dolna" jest łatwiejsza do odgadnięcia od "górnej".

    OdpowiedzUsuń
  11. no faktycznie, wisz, zaćma na m u z g u z tą kolumną uorłowioną.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bywa. Ale zapewniam, że większą zaćmą jest ta z "dolną" kolumną, gdyż to miejsce (najbliższe okolice) zostało już dokładnie ozagadkowane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jedynym zadbanym parkiem w Śródmieściu obok Łazienek jest Ujazdowski. Bo z parkiem Rydza już bym tego przymiotnika nie zaryzykował.

    OdpowiedzUsuń
  14. No właśnie! Głowica stoi sobie tuż przy pergoli nad brzegiem jeziorka.

    Ależ się z tym męczyliście...

    OdpowiedzUsuń
  15. Aaaa, ja w ogóle nie bywam przy pergoli, bo jej nie lubię. Pewnie dlatego nie widziałem/nie pamiętałem tej głowicy.

    OdpowiedzUsuń
  16. nigdy nie widziałem żadnej z tych głowic (o ile w ogóle, że ta druga to głowica), nigdy nie byłem przy pergoli nad brzegiem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie byłem, nie widziałem, nic nie pamiętam, nie pobierałem żadnych pieniędzy, nia mam żadnych szwajcarskich kont...

    Nie tłumaczcie się ;))))

    OdpowiedzUsuń