środa, 24 lutego 2010

Zagadka nr 375.

1. Co to za budynek?
2. Przy rogu jakich ulic stoi?
3. Przy rogu jakich ulic stał przed wojną?
4. Kto go zaprojektował?
5. Kiedy?
6. Co przed wojną było w miejscu orła?
7. W jakim filmie obiekt ten "zagrał" gmach Centralnego Banku Wspierania Budzetu?


Hrabia_Piotr.

W 6/7 odgadł ArekDCM! Brawo! Szczególnie za to"co było w miejscu orła". Na odgadnięcie czeka jeszcze pytanie, co to był za film.

Kiedy robiłem te zdjęcia, przyczepił się do mnie ochroniarz mowiąc, ze "nie wolno". Na moje pytanie "czemu", odpowiedział: "dlatego, ze to jest obiekt zabytkowy" :)))

Dobra, odpowiadam na pytanie nr 7.:

http://www.youtube.com/watch?v=ISjOKLm9HyU

od 7:38 filmu.

6 komentarzy:

  1. 1. Gmach Dyrekcji Kolei Państwowych, Targowa 74
    2. Wileńska, Targowa, Solidarności
    3. Wileńska, Targowa i jakby się uprzeć to jeszcze Zygmuntowska
    4. Marian Lalewicz
    5. Budowa 1928-29, projekt pewnie chwilę wcześniej ;)
    6. Wizerunek Józefa Piłsudskiego
    7. Nie mam pojęcia. Ale zagrał też w Misiu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. 1. Tak.
    2. Tak.
    3. jakby się uprzeć, to tak, z tym, że mi chodziło o tory kolei warszawsko-petersburskiej.
    4. Tak.
    5. Tak.
    6. Tak! Brawo!
    7. Wciąż nieodgadnięte. Film młodszy od "Misia".

    OdpowiedzUsuń
  3. 3. To raczej nie ulica a droga... żelazna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fakt! Ale chodził mi o to, że na iejdcu obecnego odcinka al. Solidarności na płn-wsch od targowej to nie była ul. Zygmuntowska, ale tory kolejowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. A wahałem się między Dyzmą i Kilerem...

    OdpowiedzUsuń