2. Gdzie się znajduje?
3. Kiedy powstało?
4. Częścią jakiej inwestycji było?
5. Dlaczego powstało akurat w tej części miasta?
Podpowiedź 1:
Wspólnymi siłami odgadli: Stolica i okolica, Marcin i Hrabia_Piotr.
W nagrodę otrzymują Ustawę z dnia 19 lipca 1919 r.
A czy to nie są przypadkiem garaże między Woronicza a Garażową ?
OdpowiedzUsuńNie
OdpowiedzUsuńHala Marymoncka?
OdpowiedzUsuńTeż nie. Kombinujcie dalej :)
OdpowiedzUsuńJa mam pytanie o tą zieleń, ona tak na stałe?!
OdpowiedzUsuńTak. I to nie przez kolor szybek, a oświetlenia.
OdpowiedzUsuńCoś Politechnicznego ?
OdpowiedzUsuńCholerka - kojarzy mi się z Ursusem, zajezdnią albo lokomotywownią. Dużo tego.
OdpowiedzUsuńRubeusie, tak, jest to coś związanego z naukami technicznymi. I to nie tylko z architekturą ;)
OdpowiedzUsuńStolico i okolico, dobrze Ci się kojarzy, to jedno z tych trzech ;)
Uwaga, podpowiadam.
yyyyyyy......... czy to nie jest w okolicach dworca wschodniego ?
OdpowiedzUsuńA jak bliskie okolice masz na myśli? :)
OdpowiedzUsuńmi się kojarzy z zajezdnią tramwajową na Woronicza
OdpowiedzUsuńbrakuje mi opcji "edytuj" :P
OdpowiedzUsuńskoro tamto miała być podpowiedź to pewnie raczej zajezdnia Stalowa
Lokomotywownia Olszynka Grochowska?
OdpowiedzUsuńJames_di_Griz: Niestety nie.
OdpowiedzUsuńStolica i okolica: Tak! Brawo!
Ale zostało jeszcze kilka pytań... :)
Ja spróbuję 3 i 4.
OdpowiedzUsuńCzy to nie powstało w związku z modernizacją linii Pruszków-Otwock? Zaraz po wojnie zapewne czyli lata 40/50.
Odnośnie daty powstania: znalazłem w Internecie trzy sprzeczne teorie. Jedna mówiła, że lokomotywownia ta powstała w latach 30 XXw, druga że w 50 a trzecia że nawet w 70. I zgłupiałem.
OdpowiedzUsuńMogę odpowiedzieć na 5. pytanie: Powstało tu, bo taki był zamysł węzła kolejowego - linia średnicowa, trzy dworce (Wschodni, Główny, Zachodni) oraz dwie lokomotywownie za skrajnymi dworcami - Szczęśliwice i Olszynka. Układ przejrzysty i bardzo praktyczny.
OdpowiedzUsuńNo i 4. - Była to część inwestycji p.t. "Rozbudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego i dostosowywanie go do potrzeb niepodległego państwa"
OdpowiedzUsuńMarcinie, różne daty to efekt kilku zmian organizacyjnych. Sam budynek powstał w latach 30. Najpierw była to elektrowozownia dla elektrycznych zespołów trakcyjnych, po otwarciu lokomotywowni Grochów (część przy Dudziarskiej) przeznaczono ją do obsługi lokomotyw.
OdpowiedzUsuńPiotrze, zgadza się. To właśnie przy okazji tej przebudowy WWK i budowy linii średnicowej zaplanowano istniejący do dziś porządek ruchu: Pociągi jadące na wschód zaczynają bieg na Zachodnim, a zaplecze techniczne mają na Szczęśliwicach, a jadące na zachód zaczynają na Wschodnim i zaplecze mają na Olszynce.
Dodam jeszcze, że wypukłości na dachu to przeciekające świetliki z luksferów zaklejone papą.
OdpowiedzUsuń