sobota, 5 grudnia 2009

Zagadka nr 145


Gdzie to jest i co znajduje się za tym?

No dobra, podpowiadam: na miejscu tego czegoś przed wojną był dziedziniec tego, co znajduje się obecnie na tyłach.

Podpowiedź 2: Niedaleko można zobaczyć jedno z dzieł Ludwiki Nitschowej.

Ech, podpowiedź 3: To, co jest z tyłu, nosiło za czasów zaboru nazwę pewnego zakładu, ale w rzeczywistości było czymś innym. Może teraz?

Podpowiedź 4: Czy tak będzie łatwiej?

Podpowiedź 5: to za tym kropkowanym jest mocno przed- przedwojenną instytucją imienia osoby dwojga nazwisk. Płci pięknej. Może teraz...?

MiastoWu i Vtec_z zlitowali się nad zagadką i na spółę odgadli każdy po kawałku. Zwycięzcom gratulujemy. Nagrodę - kabaretki Lody Halamy - prześlemy w późniejszym terminie.

9 komentarzy:

  1. Ja to już gdzieś kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością, tylko wyrwane z kontekstu jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z całą pewnocią nie widziałam tego na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja wiem gdzie to jest ;) Ulica Piękna, odcinek pomiędzy Kruczą a Placem Konstytucji :)
    / to byłem ja, MiastoWu

    OdpowiedzUsuń
  5. MiastoWu - to część odpowiedzi, a co jest ZA tym?

    OdpowiedzUsuń
  6. Prywatna Żeńska Szkoła im. Cecylii Plater-Zyberkówny, Piękna 24/26.
    To nowe kompletnie mi jeszcze nie wbiło się do głowy...

    OdpowiedzUsuń
  7. To nowe cały czas jest na ukończeniu. Co by to miało nie być...

    OdpowiedzUsuń
  8. A tak przy okazji - widok przedwojenny i obecny całości można obejrzeć tu ;)

    http://wczorajidzis.blogspot.com/2009/10/piekna-koszykowa.html

    Przedostatnia para zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupełnie nie zwróciłam uwagi na te kolumny.

    OdpowiedzUsuń