środa, 16 grudnia 2009

Zagadka nr 179.

Zagadka nietypowa, bo jest to (zrobiony przez kogoś i wrzucony na Youtuba) teledysk do - świetnej skądinąd - piosenki Beatlesów "Tomorrow never knows":


Zidentyfikowałem tu cztery krótkie przebitki z Warszawy z czasów II WŚ. Pytanie więc:
1. Jakie miejsca w Warszawie sfilmowano?
2. W której sekundzie filmu się pojawiają owe przebitki?
3. (pozakonkursowo) Może ktoś zidentyfikuje jeszcze coś z Warszawy?
4. (już zupełnie pozakonkursowo) Czy podobają Wam się tego typu zagadki?
Pozdrawiam,
Hrabia_Piotr
PS 1. Polecam kliknąć w obraz, aby go powiększyć.
PS 2. Mam nadzieję, że wszystkim się wszystko w porządku wyświetla (i gra) na każdej przeglądarce. Mnie się nie wyświetla pole komentarzy, ale można to ominąć klikając w tytuł posta i tam już jest wszystko w porządku. Można skomentować.

1/4 zagadki odgadł błyskawicznie Tomi (1:09)!
1/4 odgadł SyreniGród (1:55)!
1/8 odgadł Nomad (2:02 - bez lokalizacji)!
1/8 odgadli ex aequo SyreniGród i Tomi (lokalizacja do 2:02)!
1/8 odgadł SyreniGród (1:08 - bez lokalizacji)!
Ostatnią 1/8 (lokalizację 1:08; po drobnej podpowiedzi) odgadł Marcin!

Wielkie brawa dla wszystkich czterech panów!

Podpowiedź do (1:08), zatrzymany kadr:
http://img705.imageshack.us/i/zagadka108zidentyfikowa.jpg/

Podpowiedź II - To jest nadzwyczaj blisko tego, co odgadł Meteor2017.
Oto, co daje lepsza jakość zdjęcia! Teraz to juz chyba jest banalne.


Powodzenia!

33 komentarze:

  1. [komentarz testowy, bo coś chyba jednak szwankuje]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ych, ja to tylko najbardziej oczywiste :-/ Znaczy kalumnie Zygmusia i basztę zegarową Zamczyska Królewskiego 1:09 ;-)

    Muzyka zupełnie nie w moim typie, w połowie teledysku musiałem wyłączyć głos, bo zaczęła mnie wkurzać, ale pomysł na zagadke fajny - każde urozmaicenie w formie zagadek mile widziane :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brawo! Tak, to jedna z przebitek starej Warszawy!

    Dźwięk na szczęście zawsze można wyłączyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. 1,19 - prawdopodobnie Kościół św. Aleksandra na Placu Trzech Krzyży ( u mnie bardzo słabo widać)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem pewien, ale mnie osobiście wygląda to raczej na katedrę św. Pawła w Londynie :) Kopuła z teledysku jest spora (myślę, że dużo większa, niż ze św. Aleksandra) i brak przy niej bocznych wież. W każdym razie nie o tym myślałem zadając zagadkę. To, co zidentyfikowałem, widać bardzo dobrze (2 przypadki) i dość dobrze (1 przypadek).

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłem zrzut z ekranu w momencie, gdy niebo za kopułą jest rozświetlone błyskiem ekspolodującej bomby (1:19)
    http://yfrog.com/0qzagadka119pewnielondynj
    Mnie to wygląda raczej na Londyn.

    OdpowiedzUsuń
  7. 1:55 Kościół Wszystkich Świętych na Placu Grzybowskim ?

    OdpowiedzUsuń
  8. I pewnie któraś z tych defilad kroczy Alejami Ujazdowskimi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oczywiście! Kościół Wszystkich Świętych, ul. Twarda i ul. Bagno z lotu ptaka!

    Co do defilady - nie mam pojęcia. Chyba jednak film pokazuje jakieś przedwojenne defilady z terenu Niemiec...

    OdpowiedzUsuń
  10. Spośród tych czterech zagadek każda ma inny stopień trudności.
    Jeśli przyjmiemy skalę:
    1 - najłatwiejsza,
    4 - najtrudniejsza,
    to do tej pory odgadliście 1 i 3.

    OdpowiedzUsuń
  11. ekhm... Szpitalna \ Bracka \ Zgoda????

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale w którym momencie filmu?

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz oko Nomadzie! To rzeczywiście Warszawa, ale... nie to miejsce :)))))

    OdpowiedzUsuń
  14. 2:02 - kształt ma jak Plac Starynkiewicza, tylko zabudowa zupełnie inna.

    Zastanawiam się czy 1:08 to aby nie jakieś skrzyżowanie w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń
  15. 1:54 - zdobywanie PASTy miotaczami ognia ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. SyreniGrodzie:
    - 2:02 to NIE JEST pl. Starynkiewicza.
    - 1:08 to JEST skrzyżowanie w Warszawie!!! (to teraz pytanie, GDZIE)
    - 1:54 :))))))
    Podejrzewam, że sporo takich króciutkich urywków z walk ulicznych może być z Warszawy, ale w zagadce jest tylko to, co zidentyfikowałem na 100%.

    OdpowiedzUsuń
  17. 2:02 - to jest obok Placu Żelaznej Bramy, w widłach Skórzanej i Rynkowej (a obecnie jakoś w miejscu Al. Drzewieckiego)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. O właśnie - Gościnny Dwój, jak pisze syrenigrod :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gościnnie dwój... tfu, tzn. dwóch odgadło na raz (bo jak sądzę pisaliście niezależnie od sicbie posty o 16:37 i 16:38). Brawo! Był to co prawda budynek bardzo charakterystyczny, ale jednak nie istnieje od 70 lat, więc wcale nie był taki łatwy w odgadnięciu. Jeszcze raz brawa.

    OdpowiedzUsuń
  21. 1:58 - czy to jest Świętokrzyska?

    OdpowiedzUsuń
  22. Nic tam nie rozpoznaję. Rozpoznałem tylko te cztery kadry, z których trzy już odgadliście, a czwarty jeszcze czeka.

    OdpowiedzUsuń
  23. No to jak będzie? Ktoś się porwie na ostatnią identyfikację?

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba zagadka dojrzała do podpowiedzi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Podpowiedź - To jest nadzwyczaj blisko tego, co właśnie Ty odgadłeś Meteorze.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ojej - Św. Anna. Zupełnie niewidoczna na tym kadrze z teledysku.

    OdpowiedzUsuń
  27. Widoczna, widoczna :)))

    Brawo! W ten sposób odgadłeś ostatnią 1/8 tejże zagadki złożonej z ośmiu zagadek!

    Widzimy kamienicę Johna (tę, w której mieszczą się od 1949 schody ruchome), kościół św. Anny z dzwonnicą i kamienicę przy dzwonnicy, której już nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  28. Noz kurcze... a dlugo zastanawialem sie nad ta wlasnie lokalizacja (schodki mnie naprowadzily), ale mi nie pasowalo, ta kamienica mnie zmylila... i odwraca uwage od sw. Anny.

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie lubie strzelac na oslep, a tylko jeden szczegol mi pasowal.

    OdpowiedzUsuń
  30. A ja właśnie przez to że ten fragment kadru ze św. Anną był zamazany, w ogóle skierowałem swoje myśli ku innym obszarom miasta.

    OdpowiedzUsuń