poniedziałek, 12 marca 2012

2384 i pomyśleć, że to już 500 lat minęło, od czasu gdy Mahdyści rozpoczęli oblężenie Chartumu ...


W której wnęce wypatrzyłem takie ładne? 

A jak podpowiem, że to jest kościół ... ? 

P2: ten kościół nie zawsze był kościołem :) 

P3: W pobliżu tego kościoła  znajduje się tablica, opisująca jeden z moich ulubionych epizodów powstania.
Rzecz dotyczy tego, jak dwóch (słownie: dwóch) akowców, powstrzymało hitlerowskie oddziały, nie pozwalając na wymordowanie mieszkańców znajdującego się tu osiedla.

Er odkrył gdzie okienko  Marysieńki jest :)

6 komentarzy:

  1. To dalej nic mi to nie mówi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pewnie jakiś kościół na Młocinach...

    OdpowiedzUsuń
  3. Na Młocinach jest jeden kościół, ale nie ma takiego okienka.

    A nie, przepraszam, od jakiegoś czasu są dwa kościoły, tylko jeden, jak większość rzeczy u nas, hucznie otworzyli i zaraz zamknęli, żeby kto posadzek pewnie nie podeptał :D

    To ja dam drugie podpowiedź ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. no tak, takich kościołów to za dużo nie ma,
    sprawdziłem jeden - nie ten, sprawdziłem drugi - ten.
    na Marymoncie, przy Gdańskiej, dawny pałac.

    OdpowiedzUsuń
  5. więc nie tak daleko od Młocin ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. W końcu Młociny zawsze graniczyły z Żoliborzem, albo z terenami z niego wydzielonymi.
    Tak samo nie bez kozery obecnie główna ulica Młocin nosi dawne miano Żoliborza :D

    No i oczywiście, że Marie Mont :)

    A historia Boya i Obwiesia ładna jest ...
    Kurcze, we dwóch się postawili faszystom :)
    Obaj za to zostali odznaczeni Krzyżem Orderu Wojennego Virtuti Militari.

    OdpowiedzUsuń