poniedziałek, 24 czerwca 2013

2683 Przeklejam z gazety.pl

Nietypowa zagadka, bo z artykułu w gazecie. Kto pierwszy ten lepszy :)

A więc Śniadeckich 17. Podano w komciach link zewnętrzny do analizy.

12 komentarzy:

  1. Moje pierwsze skojarzenie to Myśliwiecka 11 od strony Wisły albo Górnośląska 16 od zadniej strony, ale to by było zbyt łatwe... i te okna jakieś takie nie takie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sowiński. "Ostoja".
    Mój mentor, którego nie miałem okazji nigdy poznać, a który, przekazując mi masę zdjęć z poznania za pośrednictwem mojej mamy rozbudził we mnie zainteresowanie Warszawą i historią.
    Kiedyś przekazałem prawie wszystkie jakie miałem jego zdjęcia do MPW, ale zaginęły w ich magazynach.
    Widocznie zaczęli je archiwizować, albo znaleźli inne, bo moje były w większości dokładnie opisane.
    Zostały mi dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. http://warsawid.blogspot.com/2013/06/oszukana-percepcja.html

      Usuń
  4. Mam pewne wątpliwości... Jest kwestia narożnikowych nadbudówek, których nie ma na zdjęciu analizowanym, doskonale zaś widoczne są zarówno współcześnie, jak i na zdjęciu lotniczym z 1045 (w postaci cienia na jezdni).

    Na analizowanym zdjęciu - jak się wydaje - od lewej strony nic nie przylega do tego budnymku; mamy białą plamę (zdjęcie wykonywane "pod światło").
    I tu również zdjęcie lotnicze pokazuje inną sytuację.

    Do tego: zadrzewienie, w tej sugerowanej osi fotografowania powinno być bardziej intensywne (w wyniku zniszczeń popowstaniowych mogło jedynie się rozrzedzić). Nie można też dostrzec choćby śladu po skądinąd solidnym ogrodzeniu.

    Alternatywnie ujmując; nim pojawiły się te wątpliwości próbowałem dociec, po co wykonano to zdjęcie, co miało ono pokazać?
    Jakieś śwaitło rzuca na to zdjęcie:

    http://fotopolska.eu/17529,foto.html?o=u85229 - zburzony dom naprzeciw nr. Śniadeckich 17

    Czyli wydarzeniem, które zainteresowało fotografa było właśnie owo zburzenie i częściowe odsłonięcie domu Sniadeckich 17 ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie nadbudówki? Budynek ma tyle samo pięter "po całości", tylko środek jest wycofany, więc krótszy cień rzuca. Widać to dobrze na zdjęciach z bliska, np.
    http://fotoadres.pl/356/Warszawa/Sniadeckich-17
    i nieco gorzej na zdjęciu zrobionym na wprost z daleka, takim jak to zagadkowe, ale przecież też widać.

    OdpowiedzUsuń
  6. I jeszcze coś ze statystyki: ile pięter ma budynek ze zdjęcia?

    To zależy, czy to najniższe okno jest parterowe? Jeśli to ma być Ś17 to nie jest parterowe bo one są sklepione łukowo. Zatem widzimy... cztery piętra.

    Kłopot w tym, że Śniadeckich 17 ma trzy piętra + "mansardy".. ale to właściwie tylko powtarza uwagę o nadbudówkach(mansardach).

    OdpowiedzUsuń
  7. No faktycznie: nie zauważyłem tego.
    :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnie mi pingnęło, że ja tam kiedyś chyba inwentaryzowałam mieszkanie na strychu. Elewacja od ogrodu chyba jest płaska. Moim zdaniem na starszym zdjęciu nie widać parteru. Czyli budynek ma 5 kondygnacji. Śniadeckich 17 ma boczne nadbudówki czteropiętrowe właśnie, górnego piętra ze street view chyba nie widać, bo jest cofnięte. Proporcje bardzo podobne. Wrzucę link do Warsawida na gazetę.

    A tu co, zdejmujemy X, czy jeszcze się zastanawiamy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ich interpretację przyjmuję jak swoją.

      Usuń
    2. To zdejmuję, bo do mnie trafiło.

      Usuń